2009. május. 12. 16:40 Utolsó frissítés: 2009. május. 12. 16:28 Vállalkozás

A válságtól mélyülő ráncokból profitálnak a szépségszalonok

A professzionális szolgáltatások iránt a válságban sem csökken a kereslet. Ez lehet a magyarázata annak, miért nem mennek tönkre a szépségszalonok ebben a nehéz gazdasági helyzetben - állítják a tulajdonosok. Körkép a franchise hálózatokról.

A High-Care kozmetikai stúdió közel 20 éve van jelen a magyar kozmetikai piacon, melynek - több mint 30 egységével - meghatározó szereplője. A hálózat tavaszi akcióinak indításakor új webáruházat nyitott meg, ezzel párhuzamosan új szalon nyíit Kazincbarcikán, a napokban pedig szintén egy új Stúdió nyílik Budapesten, a IX. kerületben. 

A szolgáltatások iránti kereslet növekedésére jó példa még a Rubint Réka Szépségszalon, amely hálózatot koordináló céget 2007-ben alapította a tulajdonos, két üzlettársával együtt. Budapesten kívül jelenleg három vidéki városban - Szegeden, Békéscsabán és Nyíregyházán - működik és pár héten belül újabb egység nyílik, ezúttal Győrött. A miskolci szalon megnyitásáról is előrehaladott tárgyalások folynak, a rendszergazda és az átvevő partner a közeljövőben írja alá a franchise-szerződést. 

Miközben a válság sorra szedi az áldozatait a Body Concept franchise-hálózat  alkalmazza jól bevált válságkezelő stratégiáját - állítja a tulajdonos hozzátéve sikerének titka, hogy változatos reklámkampányokkal és akciókkal tartja fent a vásárlók érdeklődését. Például heti egy nap kétszer két órában, fél áron vehetik a vendégek igénybe a fodrászok szolgáltatásait. Vagy 38 Eurós, havi akció keretében 10-15 kezelést vehetnek igénybe a fogyni és szépülni vágyó hölgyek. A Portugáliában több mint 40 szépségszalonnal jelen lévő koncepció pozitív évet zárt. Mivel Magyarország és Portugália területét, népességét és szokásait tekintve sok hasonlóságot mutat.

A francia honból származó Hyper Minceur február végén nyitotta meg ötödik magyarországi egységét Debrecenben. A gazdasági válság hatását érzi a hálózat, hiszen számaik elmaradnak a tavalyi év adataitól, de mégis úgy látják a jelenlegi helyzetet, hogy a válságnál nagyobb kárt okoz a körülötte keltett hisztéria, mert ez minden esetben méginkább visszaveti az egységek forgalmát. A tavasz hagyományosan a szépségszalonok időszaka. Több akcióval is kívánják csalogatni a meglévő és jelenlegi vásárlóikat. A hálózat következő egységét Budapesten nyitja a nyári hónapokban, ezt követően pedig a vidéki terjeszkedésre fekteti a hangsúlyt.

Szépségszalonokból sem tartják még telítettnek a hazai piacot, számos francia hálózat a Citron Vert, az Alpha Beauté, a spanyol Cellulem Block vagy a portugál Body Concept is már régóta kacsintgat a magyar piac felé.

www.franchiseportal.hu