2009. február. 18. 15:08 ecoline.hu Utolsó frissítés: 2009. február. 18. 16:07 Vállalkozás

Mint a buborék a sörben, úgy szállt fölfelé a részvényárfolyam

A Heineken részvényárfolyama 6,9 százalékkal, a Carlsbergé 9,5...

A Heineken részvényárfolyama 6,9 százalékkal, a Carlsbergé 9,5 százalékkal emelkedett. A Heineken 2008-ban – főként a lengyel és az afrikai piac bővülésének köszönhetően – tavaly 3,5 százalékkal több sört értékesített, mint egy évvel korábban. A Carlsberg a negyedik negyedévben három százalékkal erősített – mindenkelőtt a kétszámjegyű ázsiai bővülésnek köszönhetően.

A Heineken 2008-at 209 millió eurós adózott eredménnyel zárta, ez az előző évhez képest 74 százalékos visszaesés. A Carlsberg a negyedik negyedévben 124 millió dán koronát (21 millió dollár) könyvelt el. Mindkét eredmény meghaladta az elemzői várakozásokat.

A két társaság az orosz piacról szögesen eltérő képet fest: a Carlsberg „a várakozásokat jóval meghaladó” eredményekről számolt be és arról, hogy az oroszok a prémium márkákat is előszeretettel fogyasztják. A Heineken alaposan csökkentette orosz érdekeltségeinek értékét.

Ecoline