Vége a tilalomnak: az ügyvédek is reklámozhatják magukat
Januártól reklámozhatják magukat az ügyvédek, mivel megszűnik a Magyar Ügyvédi Kamara egyértelmű tiltása az ügyvédi tevékenység reklámozására.
Az uniós irányelveknek megfelelően hirdethetik tevékenységüket a magyar ügyvédek is január 1-jétől, mivel a kamara megváltoztatta etikai szabályzatát a reklámtevékenységre vonatkozóan. A teljes tiltást az Európai Parlament és az Európai Tanács irányelvének megfelelõen vették ki az etikai szabályzatból. Az irányelv alapján az ügyvédi reklámtilalmat el kellett ugyan törölni, de mivel az irányelv is elismeri a szabályozott szakmák különleges helyzetét, a reklámozással szembeni azon elvárásokat fenn lehet tartani, amelyek célja a szakmai szabályoknak megfelelés, az ügyvédi titoktartás és az ügyvédi hivatás alapértékeinek tiszteletben tartása.
Az ügyvéd jogosult lesz az általa nyújtott szolgáltatásokról a nyilvánosságot tájékoztatni feltéve, hogy a tájékoztatás pontos, nem félrevezető és nem sérti az Etikai Szabályzatban megfogalmazott ügyvédi alapelveket és alapértékeket. A tájékoztatás emellett nem ütközhet a tisztességtelen piaci magatartás tilalmára, a gazdasági reklámra, az elektronikus úton közzétett reklámokra vonatkozó jogszabályok rendelkezéseibe sem. A liberálisabb reklámszabályozásnak köszönhetően tovább nő a verseny a jogi szolgáltatók piacán is, ami – a gazdaság egyéb szektoraihoz hasonlóan.
Az elmúlt években néhány ügyvédi iroda marketingtevékenységének részeként sikerrel alkalmazta a sajtókommunikáció eszközeit, míg számos más jogi szolgáltató a szigorú hazai szabályozás miatt óvatosabb maradt. A Kamara elnökségének döntése egyértelművé tette, hogy a jogi szolgáltatók más gazdasági tanácsadó vállalatokhoz hasonlóan szabadon és demokratikusan alkalmazhatják az etikus reklám és kommunikáció eszközeit.