Milyen egy jó céges honlap kezdőoldala?
Gyakorlati tanácsok vállalkozásoknak Steve Krug Ne törd a fejem! - Felhasználóbarát webdizájn című könyvéből.
Ne törd a fejem! | |
Itt megrendelheti a könyvet! |
A kezdőlapon mindennek azt a célt kell szolgálnia, hogy a látogató megértse, mire szolgál a szájt. Krug sorra veszi a startoldal nélkülözhetetlen funkcióit:
- Be kell mutatnia a honlap identitását és célját! A kezdőlapnak azonnal tudatnia kell a látogatóval, hogy mi a honlap célja, mire használható, és ha lehet, azt is, miért jobb itt, mint máshol.
- Be kell mutatnia a honlap hierarchiáját! A kezdőlapnak informálnia kell arról, mit kínál a honlap a tartalom („Mit találhatok itt?”) és a forma vonatkozásában („Mit csinálhatok itt?”)! Be kell mutatnia azt is, milyen elv alapján szerveződik a honlap.
- Lehetőséget kell adnia a keresésre! A legtöbb honlapnak már a kezdőlapon szüksége van jól látható keresőmezőre!
- Fel kell csigáznia a látogató érdeklődését! Ami a folyóiratnak a címlap, az a honlap számára a kezdőlap: külső
„csomagolás”, ami azzal kecsegtet, hogy nagyszerű dolgok rejlenek odabent. A tartalomajánlók a tartalom legújabb, leginkább figyelemreméltó vagy legnépszerűbb részleteit mutatják be (például a vezető híreket vagy a kedvezményes árú termékeket). A szolgáltatásajánlók arra ösztökélnek, hogy felderítsem a honlap bizonyos szekcióit, és kipróbáljak olyan szolgáltatásokat, mint a személyreszabás lehetősége vagy az e-mailes hírlevél.
- Folyamatosan frissülő tartalom! Mivel a legtöbb honlap akkor sikeres, ha a látogatói időről időre visszatérnek, érdemes a kezdőlapot rendszeresen frissített tartalmi elemekkel is ellátni.
- Lennie kell rajta kereskedelmi célú felületnek! A kezdőlapok tartalmazzák a hirdetéseket, itt jelennek meg a más honlapokkal kötött kölcsönös megállapodás alapján elhelyezett reklámok és hirdetmények.
- Tartalmaznia kell gyorslinkeket! A tartalom legkeresettebb elemei (például a szoftverfrissítések) megérdemelnek egy saját linket, hogy a látogatóknak ne kelljen kutakodniuk utánuk.
- Lehetővé kell tennie a regisztrálást! Ha van ilyen lehetőség, a kezdőlapon legyenek a linkek, amelyek segítségével az új felhasználók regisztrálhatnak, a regisztrált felhasználók pedig bejelentkezhetnek. Itt kell informálni arról, ha a felhasználó sikeresen belépett.
- Hitelesnek és bizalomkeltőnek kell lennie! Vannak látogatók, akik számára a bizalom felkeltésének első és utolsó lehetséges színhelye a kezdőlap.