2008. július. 23. 13:17 hvg.hu Utolsó frissítés: 2008. július. 23. 13:10 Vállalkozás

Új befektetési célpont magyar vállalkozóknak

A világ második legnagyobb piacaként az ország vonzza a nemzetközi befektetőket, akik változatos területeken működve franchise-koncepciókat kívánnak meghonosítani Indiában. Ilyen terület az ingatlanközvetítés, az oktatás, a vendéglátás, illetve az étellel és itallal foglalkozó területek általában.

Magyar cégek egyelőre nem nagyon érdeklődtek az ország iránt, ám az alábbi rövid elemzés talán ösztökélően hathat a magyar vállalkozókra. Mitől lehet vonzó India:

Hatalmas vásárlóközönség, nagy tömegű fiatal partner, akik nyitottak az újdonságokra. nagytőkéjű üzletemberek, akik új tevékenységbe fektetnék pénzüket. A nemzetközi franchise-hálózatok nem hagyhatják figyelmen kívül, mit nyújt számukra az ország piaca. Erős a növekedés és fejlődés a gazdaságban és a társadalomban egyaránt. Élénkül a kereslet a professzionális szolgáltatások iránt és a franchise hálózato, mint vállalkozási formát egyre szélesebb vállalkozói réteg fogadja el.

Annak ellenére, hogy a franchise-rendszerek szabályozásával az Indiai törvények nem foglalkoznak különösebben, a „franchise” kifejezés már korántsem hangzik ismeretlenül az indiaiak fülének, és ez a gyors ütemben fejlődő piac egyre vonzóbb a nemzetközi hálózatok számára. Több franchise-koncepció az indiai piacon próbálja ki először tengerentúli terjeszkedési stratégiáját, hiszen a politikai stabilitás és a jogi háttér miatt a piacot alkalmasnak ítélik az új koncepciók megmérettetésére.

Az indiai franchise-piacot mintegy 100 milliárd rúpiásra becsülik, az ország kb. 1500 saját fejlesztésű hálózatnak ad otthont. Becslések szerint a piac 30-35 százalékos növekedést produkál évente. Összességében az indiai piac aranybánya lehet a franchise-hálózatok számára, ám a helyi viszonyok nem ismerete könnyen keresztülhúzhatja számításainkat.

Ezért a terjeszkedés előtt mindenképpen célszerű:

-         elegendő időt fordítani a piackutatásra

-         felmérni a piac lehetőségeit

-         felmérni az igényeket termékeink vagy szolgáltatásaink iránt

-         megvizsgálni a versenytársak helyzetét

-        felderíteni a belépési lehetőségeket

Forrás: http:// www.franchiseportal.hu