2008. április. 07. 05:14
MTI
Utolsó frissítés: 2008. április. 06. 23:54
Vállalkozás
Mit hisz a vásárló: magyar a Soproni és német a Dreher?
A magyar vásárlók döntő többsége a hazai termékeket részesítené előnyben, de csak tizedük hiszi, hogy egyértelműen meg is tudja különböztetni egymástól a kettőt - derül ki a TNS Hungary és az OmnicomMediaGroup közös felméréséből.
Kik voltak a válaszadók? |
A telefonos megkérdezéses felmérést 2007. június 14-17. között végezték. Az 500 megkérdezett nem, életkor, településtípus és régió szerint reprezentálta a 15 évnél idősebb magyarországi lakosságot. |
A felmérést végző intézetek egy kitalált márkával tesztelték, mekkora jelentősége lehet a magyar hangzású elnevezésnek a nemzetiségi besorolás során. A "hortobágyi krémdesszert" az előzetes várakozásoknak megfelelően meg is kapta a magyar címkét. A kutatás azon túl, hogy ismerős márkák besorolására kérte a 15 év feletti válaszadókat, azt is megpróbálta felmérni, milyen előnyökre számíthatnak a magyarként azonosított termékek és milyen elvárásaik vannak ezekkel szemben a fogyasztóknak.
A megkérdezettek többsége törekszik arra, hogy magyar terméket vásároljon. Állításuk szerint így is cselekednek mindaddig, amíg a hazai árucikket nem érzik gyengébb minőségűnek a külföldi konkurencia termékénél. A felmérésből kiderült az is, hogy a megkérdezettek nagy többsége elvárja, hogy az országban készítsék el reklámfilmjüket is. A felmérés szerint a magyar lakosság nem feltétlenül érezi rosszabbnak a magyar termékeket, és hajlandó lenne akár támogatni is azokat. Ugyanakkor nehezebben azonosítja be a fogyasztó a magyar termékeket, ebben leginkább a tradíció ad támpontot.