Elektronikus ügyintézés a budaörsi önkormányzatnál
A Budaörsi Önkormányzat a napokban bevezette e-ügyintézést indított útjára. Segítségével a helyi adóinformációkat lehet megtekinteni, illetve a rendszeren keresztül az adónyilatkozatok is továbbíthatók.
Az e-közigazgatás hazai terjedésének legújabb lépéseként a Budaörsi Önkormányzat új online szolgáltatást vezetett be. Az ügyfelei kényelmét nagyban növelő, idő- és költségtakarékos elektronikus ügyfélszolgálat az E-Group Services Kft. fejlesztésében készült el. Az új e-megoldás segítségével a regisztrált felhasználók a rájuk vonatkozó helyi adóinformációkon kívül helyi adónyilatkozataikat is beküldhetik, felgyorsítva ezzel az ügyintézés folyamatát.
A felek hiteles azonosítása először a www.magyarorszag.hu-ról elérhető „Ügyfélkapun” keresztül történik, amelyet a Miniszterelnöki Hivatal működtet. Az azonosított ügyfél a belépést követően eljárhat a maga, vagy megbízás útján valaki más nevében, hogy önkormányzati ügyeket intézzen. A felhasználó így megtekintheti a számára fontos helyi adóinformációkat, illetve az építményadóra és a telekadóra vonatkozó „Adóűrlap” kitöltésére és visszaküldésére is lehetősége nyílik. Az elérhető űrlapok száma folyamatosan bővül, a tervek szerint 2007. májusig további négy gyakran használt Adóűrlap is elektronizálásra kerül. A középtávú célok között pedig 15-20-féle dokumentum elérése szerepel.
Az ügyféladatok biztonsága és hitelessége érdekében a kitöltött űrlapokat az E-Group Services Kft. rendszere SDX technológiával elektronikus aláírással látja el, ami „lepecsételi” az űrlap minden egyes elemét – kizárva ezzel a tartalom későbbi módosításának lehetőségét. A nyilatkozat beérkezéséről az Adóiroda szintén elektronikus aláírással ellátott e-mail-értesítést küld az adózónak, ami hiteles dokumentumként szolgál.