Lógj ki a sorból honlapoddal!
Néhány éve már az is trendinek számított, ha egy cégnek volt honlapja. Ma már azért folyik a harc, hogy kinek látogatottabb a weboldala. Egyre nagyobb szerepet kap a kreatív webdizájn és a profi online marketing. Pécsi Ferenc, a hvg.hu honlapkritikusa a Webkreatívot elemezte.
A honlapépítő és online marketinges cégekből jelentős a felhozatal. Számukra általában saját honlapjuk jelenti a legkomolyabb referenciát – és gyakran a legnagyobb kihívást is.
„Figyelem, változás!: Az ingyenes internet marketing tanácsadás és kivitelezés díjfizetőssé vált 2006. október 1-től!” - ez a szöveg áll a webhely nyitóoldalának középpontjában. Egy erősen negatív üzenet arról, hogy valamiért, amit eddig ingyen megkaptam, mostantól fizetnem kell. Ilyen kezdés után nem hinném, hogy a Webkreatív szerzőitől kérnék marketing tanácsokat!
Problémák vannak az oldal web ergonómiájával: nagyon hosszú a nyitóoldal, egyszerre áttekinthetetlen az egyébként nem túl nagy kínálat. Felesleges az oldal alján megjelenő jelentkezési lap. Elég lenne ezt a következő szinten elhelyezni.
A jobboldali hasábban egymás alatt sorakozó „reklámplecsnik” ötlete sem túl megnyerő. Egy ilyen grafikai elem megfelelő helyen alkalmas a figyelem felkeltésére, de együtt, ilyen sűrűn kölcsönösen kioltják egymás hatását. A menüpont megnyitása után az első képernyőn, az illusztrációk helyén „A tervezés folyamatban” felirat fogadja a kíváncsiskodót. Nem praktikus olyan honlapokat betenni a referenciák közé, amelyek még nincsenek üzemkész állapotban.
Végül egy apróság: célszerű már az elején eldönteni, hogy a cég honlapján tegezi vagy magázza az ügyfeleit, s ehhez érdemes következetesen ragaszkodni.
Pécsi Ferenc
www.dotkommentar.hu