A Lush az állatkísérletek ellen kampányol
A természetes alapanyagokból készülő kozmetikumokat árusító Lush angol cég nemzetközi kampányt indított az állatkísérletek ellen. Ezért olyan szavazólapokat helyez ki üzleteibe, amelyek a kísérletektől mentes Európát hirdetik. Ezt elküldi az Európai Parlamentbe annak reményében, hogy sikerül megakadályoznia a vegyi anyagok tesztelésére kidolgozott REACH programot, amely 5 millió állat felhasználását igényli.
kell dobni. A kampány végén összegyűjtik a szavazólapokat és elküldik a megfelelő európai parlamenti képviselőknek.
A vegyik anyagok tesztelésére kidolgozott REACH - Registration, Evaluation and Authorisation of Chemicals (vegyi anyagok nyilvántartása, értékelése és engedélyezése) program megvalósításához mintegy ötmillió kísérleti állat szükséges, amelyek kínokat élnek át. A REACH értelmében már harmincezer vegyi alapanyagot és terméket kellene megvizsgálni abból a szempontból, hogy nem tartalmaz-e káros anyagot, s hogy együtt alkalmazva keletkezhet-e káros hatás. Főleg azokról az anyagokról van szó, amelyeket még 1981 előtt fejlesztettek ki, vagyis akkor, amikor a mai biztonsági követelmények még nem voltak érvényben. Ez a tesztprogram öt millió kísérleti állat felhasználását igényli.
Ezzel szemben léteznek alternatív tesztelési technikák, amelyek nem igénylik élő állatok alkalmazását, és olykor gyorsabban és olcsóbban elvégezhetők. Az angol kozmetikai cég ezen módszerek alkalmazását kívánja előmozdítani.