2006. március. 17. 13:17 hvg.hu Utolsó frissítés: 2006. március. 17. 13:17 Vállalkozás

Mikor nem jó egy honlap?

Valamit nagyon tudhat a Wild-Dísz Műhímző és Programkészítő Bt.ugyanis a cég honlapja az első találat a Google-ban, ha valaki rákeres a „műhímzés” szóra. Hiába azonban a jó helyezés, ha nem tudják információkkal ellátni a honlapjukra érkezőket. Ezen a héten a hvg.hu honlapkritikusa ezt a titkot fejti meg.

A jó tartalom a siker egyik kulcsa
Minden kertelés nélkül elég szürkécske a Wild-Dísz műhímző webhely. Az egyszerűség jelen esetben szerencse is, mivel a keresőrobotok könnyen átlátják az ilyen oldalakat. Igaz,  a műhímzők valahogy nem hemzsegnek a weben. Pontosabban: nem hemzsegnek a magyar nyelvű weben. Kérdés, hogy azért nem, mert a műhímzők nem értenek az internethez, vagy azért mert a megbízók  nem itt keresik a műhímzőket? Ezen mindenképp érdemes elgondolkodnia a weboldal készítőjének.

Felesleges külön „borítólapot” készíteniEgy minimális tartalommal rendelkező honlaphoz .
A Wild-Dísz honlap nyitóoldalán nincs egy nyitóoldalnyi információ, ahhoz viszont nem elég érdekes, hogy önmagárét gyönyörködjünk benne. A céglogó „diszkógömbje” inkább nevetséges, mint ötletes.

Egy háromsoros „cégtörténetért” külön menüpontot és mögötte önálló oldalt létrehozni felesleges, ezt a menüpontot az első helyre tenni tévedés. Sajnos meglehetősen soványka a többi menüpont mögötti tartalom is.

Az olvasó fejével.... (Oldaltörés)

Egy kevés mondanivalóval rendelkező műhímzőnek, csak egyetlen oldalt érdemeskészítenie. Itt levegősen, illusztrációkkal együtt  elférne az összes tartalom. Maximum egy egyszerű menü segítségével megoldani, hogy közvetlenül a megfelelő bekezdésre ugorhasson az olvasó.

Ha egy mód van rá, akkor inkább célszerű elgondolkodni azon, hogy miről is szeretnének olvasni az oldal látogatói. Elmagyarázni, mi is az a műhímzés, miért is jobb, szebb ez a weboldal izgalmasabb, mint például a konkurenciáé.

Érdemes részletes leírást adni a technológiáról. Hogy miként tudok hozott kép alapján hímzést készíteni és (többször is) részletesen leírni, milyen fájlokra van ehhez szükség.

Különösebben meg sem lepődtem azon, hogy az „embroidery” (megint tanultam valamit!) kifejezésre a Google több, mint 8 millió találatot adott, viszont ha már így van, érdemes átnézni legalább néhány tucatot a külföldi műhímző oldalak közül – ihletet lehet meríteni. Ha meg már úgyis végigrágtam magam, készíthetnék  egy jó kis – lehetőleg kommentárokkal is ellátott -  műhímzés- linkgyűjteményt. A saját mintákon kívül- természetesen a források megjelölésével – össze lehetne állítani egy meggyőző műhímző-minigalériát is. Előtte persze azért nem ártana konzultálni egy szerzői jogi szakemberrel.

Végül  minden szerénykedés nélkül, egy szép kis vendégkönyvben begyűjteni a megrendelők és a honlapra látogatók véleményét.

Pécsi Ferenc
www.dotkommentar.hu