Mikor nem jó egy honlap?
Valamit nagyon tudhat a Wild-Dísz Műhímző és Programkészítő Bt.ugyanis a cég honlapja az első találat a Google-ban, ha valaki rákeres a „műhímzés” szóra. Hiába azonban a jó helyezés, ha nem tudják információkkal ellátni a honlapjukra érkezőket. Ezen a héten a hvg.hu honlapkritikusa ezt a titkot fejti meg.
A jó tartalom a siker egyik kulcsa |
Felesleges külön „borítólapot” készíteniEgy minimális tartalommal rendelkező honlaphoz .
A Wild-Dísz honlap nyitóoldalán nincs egy nyitóoldalnyi információ, ahhoz viszont nem elég érdekes, hogy önmagárét gyönyörködjünk benne. A céglogó „diszkógömbje” inkább nevetséges, mint ötletes.
Egy háromsoros „cégtörténetért” külön menüpontot és mögötte önálló oldalt létrehozni felesleges, ezt a menüpontot az első helyre tenni tévedés. Sajnos meglehetősen soványka a többi menüpont mögötti tartalom is.
Egy kevés mondanivalóval rendelkező műhímzőnek, csak egyetlen oldalt érdemeskészítenie. Itt levegősen, illusztrációkkal együtt elférne az összes tartalom. Maximum egy egyszerű menü segítségével megoldani, hogy közvetlenül a megfelelő bekezdésre ugorhasson az olvasó.
Ha egy mód van rá, akkor inkább célszerű elgondolkodni azon, hogy miről is szeretnének olvasni az oldal látogatói. Elmagyarázni, mi is az a műhímzés, miért is jobb, szebb ez a weboldal izgalmasabb, mint például a konkurenciáé.
Érdemes részletes leírást adni a technológiáról. Hogy miként tudok hozott kép alapján hímzést készíteni és (többször is) részletesen leírni, milyen fájlokra van ehhez szükség.
Különösebben meg sem lepődtem azon, hogy az „embroidery” (megint tanultam valamit!) kifejezésre a Google több, mint 8 millió találatot adott, viszont ha már így van, érdemes átnézni legalább néhány tucatot a külföldi műhímző oldalak közül – ihletet lehet meríteni. Ha meg már úgyis végigrágtam magam, készíthetnék egy jó kis – lehetőleg kommentárokkal is ellátott - műhímzés- linkgyűjteményt. A saját mintákon kívül- természetesen a források megjelölésével – össze lehetne állítani egy meggyőző műhímző-minigalériát is. Előtte persze azért nem ártana konzultálni egy szerzői jogi szakemberrel.
Végül minden szerénykedés nélkül, egy szép kis vendégkönyvben begyűjteni a megrendelők és a honlapra látogatók véleményét.
Pécsi Ferenc
www.dotkommentar.hu