A frankfurti tőzsde DAX mutatóját alakító, vezető német cégek több női vezetőt akarnak, erre vonatkozóan azonban kötelező kvótát nem állapítanak meg maguk számára.
A 30 német nagyvállalat úgy határozott, hogy legkésőbb 2020-ig a vezetőségekben, illetve más csúcsposztokon 35 százalékig emelik a nők arányát - derül ki egy, a DAX-cégek által hétfőn kiadott katalógusból. Ezzel a vállalatok először jelölték meg konkrét célként a női vezetők egyharmados szint fölé emelését, kötelező arányszámot azonban nem állapítottak meg, így az egyes cégek által kitűzött arányszámok nagy szóródást mutatnak.
A MAN gépipari csoport például 2014 végéig csak 12 százalékot tervez elérni, míg az adidas 2015 végére már azt szeretné, ha a jelenlegi 26 százalék helyett a vezetők 35 százaléka lenne nő a cégnél. Jelenleg a DAX-cégeknél 8 és 28 százalék között szóródik a női vezetők aránya.