A fideszes politikus szerint a pedagógus-életpályamodell bevezetése lehetővé tenné, hogy az állam fizesse a pedagógusokat.
Pokorni Zoltán szerint a jövőben az államnak kellene fizetnie a pedagógusokat, míg a közoktatási intézményeket továbbra is az önkormányzatok tartanák fenn; az Országgyűlés Oktatási, Tudományos és Kutatási Bizottságának elnöke erről kedden Egerben, az Agria Universitas Egyesület zártkörű fórumát megelőzően beszélt újságíróknak.
A fideszes politikus szerint mindez lehetővé tenné a pedagógus-életpályamodell bevezetését. Pokorni Zoltán úgy vélekedett: a nemzetközi felmérések szerint az oktatás minőségét leginkább az befolyásolja, ha jól kereső, felkészült pedagógusok tanítják a gyerekeket. Ezzel együtt le kell számolni azzal a mítosszal, hogy a kisebb csoportlétszámok eleve javítják az oktatás színvonalát. Vagyis, inkább legyen kevesebb pedagógus, de magasabb jövedelemmel - magyarázta.
Ehhez azonban - szerinte - szemléletváltás szükséges: hozzá kell nyúlni a tantervekhez és a tanításcentrikus helyett olyan oktatás bevezetése szükséges, amely tanulni tanítja meg a gyerekeket. Közlése szerint az elmúlt 7-8 hónapban folytatott vita eredményeként egyetértés született a tekintetben, hogy a jövőben a kisgyermekkori fejlesztésre, vagyis a bölcsődére, az óvodára és az alsó tagozatra kell koncentrálni az erőforrásokat.
Ugyancsak konszenzus látszik kialakulni arról, hogy a felzárkóztató osztályok több hátránnyal járnak, mint amennyi előny remélhető tőlük, ugyanis "konzerválják a gyerekek lemaradását és stigmatizálják őket". Pokorni Zoltán, az első Orbán-kormány oktatási minisztere arról is szólt, hogy nem tartja szerencsésnek a tankötelezettség korhatárának 15 évre történő leszállítását. Kérdésre válaszolva közölte: nem látott olyan koncepciót, amely felére csökkentené az egyetemek számát és csupán négy főiskola önálló működése maradhatna meg. Az erről szóló hírekről ő is csak a sajtóból értesült - mondta a fideszes politikus.