2011. május. 10. 11:06 Utolsó frissítés: 2011. május. 10. 11:00 Karrier

Mire használják a közösségi médiát a vállalatok?

A kommunikációs csatornák egyre inkább átalakulnak, ezzel együtt a közösségi média szerepe is felerősödik. A céges facebookban, twitterben, blogokban rejlő lehetőségeket pedig egyre több szervezet ismeri fel és használja.

Magyarországon 2002-ben jelent meg az első közösségi oldal, az iWiW. Az igazi nagy áttörés azonban a kétezres évek közepén történt, amikor az emberek tömegesen kezdték el használni, és a cégek is felismerték, hogy ez egy csatorna lehet a fogyasztók, ügyfelek eléréséhez, s használható marketingre, ügyfélkapcsolatokra, PR-ra, CRM-re, értékesítésre, toborzásra is.

Céges facebookokkal a versenyelőnyért

A nagyvállalatok rájöttek, mekkora előnnyel bír egy belső vállalati közösségi oldal a globalizáció korában és a tudásalapú gazdaságban. Ennek azonban még nincs akkora múltja, hiszen ezzel az olyan úttörőnek számító vállalatok, mint például az IBM, is csak 2007-ben kezdett el komolyabban foglalkozni. Előnye, hogy egy világszerte százezer dolgozót foglalkoztató vállalat könnyedén szerezheti be, gyűjtheti össze, oszthatja meg a fontos információkat, tapasztalatokat, s fejlesztheti dolgozói készségeit. A személyes információk megosztása révén pedig többet tudhat meg a munkavállalóiról, gondolkodásmódjukról, azonnal tudomást szerezhet arról, mi foglalkoztatja őket, mivel elégedettek és mivel kevésbé, ezáltal pedig nő a vállalati bizalom. A cikk teljes szövegét a HR Portalon olvashatja.

EUrologus Folk György (EUrologus) 2025. január. 09. 17:00

Elon Musk beszól az európai államfőknek és élvezi

Szünet nélkül folyik az adok-kapok a Trump-adminisztrációban befolyásos szerepre készülő Elon Musk és az európai politikusok között. A németországi választások előtt kellene dűlőre jutni.