Munkaügyi vizsgálat a bankoknál: a leggyakoribb hiányosságok
Februárban komoly munkaügyi vizsgálatsorozat indult a pénzintézeteknél. A jelenlegi ellenőrzések elsősorban a bankok foglalkoztatási viszonyainak rendezettségét, a rendkívüli munkavégzésekre vonatkozó szabályok érvényesülését, valamint a munkabérre és a szabadságra vonatkozó munkajogi szabályok megtartását célozzák - hívja fel a figyelmet közleményében a BDO Magyarország.
A bankszférában a munkaszerződés vagy bejelentés nélküli foglalkoztatás nem jellemző, a hiányosságok jelentős része leginkább a munkaidő, pihenőidő szabályaihoz, illetve a munkaidő-nyilvántartáshoz kapcsolódik. Jellemző még, hogy nem tartják - megfelelően - nyilván a túlórákat, nem fizetik ki azokat jutalomként, és az évi 200 órás rendkívüli munkavégzési keretet is túllépik a dolgozók - mondta Máriás Attila, a BDO Magyarország munkaügyi szaktanácsadója a cég banki megbízás alapján elvégzett munkaügyi átvilágításainak tapasztalatait ismertetve.
A létszám vagy a speciális tudás miatt a szabadságolás kérdésköre sem minden banki foglalkoztatónál megoldott, a szabadságokat sokszor nem az esedékesség évében adják ki - tette hozzá, hangsúlyozva, hogy a szektor nemzetközi hátterű intézményeiben az is előfordul, hogy a munkabért devizában – euró, dollár, svájci frank – fizetik meg, noha ez ellentétes a jelenlegi munkajogi szabályokkal.