Meghökkentő szokások az irodában
Az ideális alkalmazott pozitív tulajdonságainak köszönhetően rátermett, a főnök és a kollégák álma, munkahelyén és az üzleti életben is megállja a helyét. A szokatlan, esetleg furcsa szokásokról, amelyek előrelendíthetik a szakembert, és hozzájárulnak előmeneteléhez, sikeréhez, már kevesebb szó esik.
A CarrierBuilder nevű álláskereső oldal összefoglalta azokat a nem mindennapi szokásokat, amelyek serkenthetik a munkahelyi hatékonyságot.
Olvasás, kikapcsolódás
A könyvolvasást a programozóknak, illetve a folyamatosan számítógéppel dolgozóknak ajánlják, ugyanis ha a monitor előtt ülők munkaszünetben elővesznek egy jó könyvet, rövid időre kizökkennek a megszokott kerékvágásból. Ugyanilyen hatékony lehet a testmozgás, egy rövid séta, pár perc torna.
Gyakori szünet
Javíthat a munkakedven és hatékonyságon a gyakori, ám rövid szünet. Azok az alkalmazottak, akik óránként öt percre elhagyják helyüket, aktívabban vesznek részt a munkahelyi teendőkben. „Az ember 45 percig képes töretlenül koncentrálni – indokolja a gyakori, rövid szünetek hatékonyságát Doris Jeanette philadelphiai pszichológus. Véleményes szerint az lenne az ideális, ha 50 perc munka után 10 perc szünetet tartanának a dolgozók.
Szelektálás
Ha megfeledkezünk a kevésbé fontos feladatokról, több idő és energia jut a nagy horderejű munkákra – véli Allan Bacon karrier-tanácsadó, több könyv szerzője. Véleménye szerint a legsürgősebb és legfontosabb feladatokra kell koncentrálni, és csak utána a mindennapi irodai teendőkkel.
Kevesebb e-mail
Ha minden időnk azzal megy el, hogy a beérkezett e-maileket megválaszoljuk, legjobb, ha lecsökkentjük a folyamatos nézegetéssel töltött időt, és csak napi két alkalommal nézzük meg a postafiókunkat, nap elején és munkaidő lejárta előtt. Így egyvégtében végigolvashatjuk és megválaszolhatjuk a fontos üzeneteket – tanácsolja Patti Peeples közgazdász.