2008. március. 20. 16:19 MTI Utolsó frissítés: 2008. március. 20. 15:58 Karrier

Alitalia: vihar a légitársaság eladása körül

A legerősebb olasz szakszervezeti szövetség, a CGIL vezetője azt követelte, hogy halasszák el az Alitalia tervezett eladását, mivel az Air France-KLM szigorú felvásárlási feltételei "zsarolásnak" minősíthetők.

Ilyen feltételek mellett nem lehet tárgyalni - jelentette ki Guglielmo Epifani, a Corriere della Serának adott nyilatkozatában.

Szerdán megszakadtak az Air France-KLM kedden kezdődött tárgyalásai az Alitalia szakszervezeteivel az olasz légitársaság felvásárlásáról, de csütörtökön ismét folytatták az alkudozást. A CISL szakszervezeti szövetség vezetője azt követelte a Prodi kormánytól, hogy más ajánlattevők ajánlatait is vizsgálják meg az Air France-KLM-ével szemben.

Silvio Berlusconi ugyancsak elfogadhatatlannak nevezte az Air France-KLM ajánlatot. Az olasz sajtó találgatásai szerint, ha az áprilisi választások nyomán Berlusconi ismét hatalomra kerülne, lehetséges, hogy megszakadnak a tárgyalások a francia-holland légitársasággal. Az Alitalia eladását a szakszervezetek ellenzik, mert tömeges elbocsátásoktól tartanak, de az Air France-KLM - ha ez egyáltalán lehetséges - még ebben a hónapban szeretne velük megállapodásra jutni.

Szakszervezeti vezetők most úgy becslik, hogy az Alitalia - földi személyzettel együtt számolt - jelenleg mintegy 19 ezer dolgozójából 7 ezernél is többet érintene majd az elbocsátás, az eddig becsült 1600-1700 helyett.

A francia La Tribune értesülése szerint az olasz légitársaság földi személyzete, az AZ Servizi 8300 dolgozójából csak 3000 maradna, mivel az Air France-KLM jelezte, hogy az AZ Servizi jelenlegi tevékenységéből csupán néhányat kíván átvenni.

Az elbocsátásokon túl az alkalmazottak azt is nehezményezik, az Alitalia jövőbeni működésében háttérbe szorulna a milánói Malpensa repülőtér, és az összes interkontinentális járatot átvinnék a római Fiumicino légikikötőbe, hogy csökkentsék a költségeket. Ez az elképzelés Alitalia észak-olaszországi dolgozói körében heves ellenállásba ütközik. A Malpensa üzemeltetője, a SEA ezért 1,2 milliárd dolláros keresetet nyújtott be az Alitalia ellen, ami akadálya a légitársaság felvásárlásának. Az olasz kormány az ügylet jóváhagyásakor mindenesetre felszólította a SEA-t, hogy álljon el a keresettől.

Az olasz kormány hétfőn este hagyta jóvá az Air France-KLM francia-holland légitársaság ajánlatát az Alitalia felvásárlására. A kormány jóváhagyásának azonban nincs nagy jelentősége, mert az Air France-KLM korábban kikötötte, hogy a végső döntést az áprilisi választások után alakuló új olasz kormánytól és a szakszervezetektől várja.

Kult Sztupa Melitta Boglárka 2025. január. 08. 19:48

„Varázslatos, de nehéz is látni, hogy valaki, akit már ennyire szeretsz, rohan be sírva az erdőbe, te meg ott vagy kamerával a kezedben”

Felépülő függőkről szól Miklós Ádám negyedik, egész estés dokumentumfilmje, a Varsói Nemzetközi Filmfesztiválon a zsűri különdíját elnyerő Mélypont érzés. A filmben megismerhetjük Borókát, a nehéz családi háttérrel rendelkező gimnazista lányt és Szilvesztert, a fiatal, szexualitásával küzdő férfit, akik a budapesti Megálló Csoport Alapítvány foglalkozásain vesznek részt. A Megálló reintegrációs közösségi házában olyan innovatív módszereket alkalmaznak terápiás céllal, mint amilyen például a sziklamászás. Erről is kérdeztük a film alkotóját, de szóba kerültek még a dokumentumfilmezés etikai dilemmái, a filmesek felelőssége, a függőség társadalmi megbélyegzettsége, valamint a mentális egészségünkkel való törődés jelentősége.