Nem jut egyről a kettőre a MÁV és a VDSZSZ
Nem közeledtek az álláspontok a MÁV és a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) között a pénteki tárgyaláson; az egyeztetést március 7-én 9 órakor folytatják a Herczog László közvetítő bevonásával.
A közvetítő addig külön-külön egyeztet a tárgyaló felekkel. A VDSZSZ továbbra is azt követeli, hogy minden vasutas kapjon nettó 250 ezer forintot személyenként a MÁV Cargo privatizációs bevételéből, illetve 10 százalék többlet-bérfejlesztést kér a megajánlott 6,9 százalék felett a kiszervezett MÁV-társaságok dolgozói számára, a MÁV-START Zrt., a MÁV-Trakció Zrt., illetve a MÁV Gépészet Zrt. munkavállalóinak.
A vasúttársaságnak továbbra is az az álláspontja, hogy a szakszervezet követelései alaptalanok, jogilag és gazdaságilag nem teljesíthetők - mondta Sigulinszki Tibor, a MÁV Zrt. szóvivője az egyeztetést követően.
A még elégséges szolgáltatásról folytatott tárgyaláson a MÁV-START továbbra is fenntartja azt a javaslatát, hogy minden vasútvonalon legalább 2-2 vonatpár közlekedjen naponta, illetve a budapesti elővárosi forgalomban a reggeli és esti időszakban az iskolába és munkába járás biztosított legyen. A MÁV reméli, hogy a szakszervezet belátja követelése irrealitását, mint ahogyan ezt a sztrájkban korábban résztvevő munkavállalók többsége már megtette - mondta a szóvivő.
Bárány Balázs, a VDSZSZ alelnöke "lesújtónak és kiábrándítónak" nevezte a pénteki egyeztetést. Megjegyezte, hogy a szakszervezet több kompromisszumos ajánlatot is tett a helyzet rendezésére, ennek ellenére nem közeledtek az álláspontok.
A MÁV nem értékelte a szakszervezetnek azt a gesztusát sem, hogy a sztrájkot március 9-ig felfüggesztette, hogy a "politikai árnyéka" ne vetüljön a konfliktusra - tette hozzá a VDSZSZ alelnöke. A VDSZSZ alelnöke szerint a még elégséges szolgáltatást teljesítenék, ha vonalanként 1-1 vonatpárt és a budapesti elővárosban 20 vonat közlekedéséhez hozzájárulnának.