2005. október. 19. 17:16 hvg.hu Utolsó frissítés: 2005. október. 19. 17:21 Karrier

Az üzleti szolgáltatásokban bővíti magyar kapacitásait az IBM

Tovább bővíti szolgáltatási üzletágát az IBM Magyarországon – jelentette be Paál Péter, az IBM Magyarország vezérigazgatója. Az IBM ISSC, a cég fővárosi szolgáltató központja úgynevezett outsourcing (erőforrás kihelyezési) szerződés alapján többek között kezeli a megbízók számláit, intézi beszerzéseit, vagy kifizetéseit.

A hivatalos állásfoglalás szerint a cég a magas hozzáadott értékű, tudásalapú szolgáltatásokra koncentrál, s azokra a tevékenységeire helyezi a hangsúlyt, amellyel ügyfelei üzleti működéséhez nyújt segítséget. Az IBM globálisan integrálja tevékenységeit, munkatársaik határokon átívelő, gyakran virtuális nemzetközi csoportokban dolgoznak együtt, s a különböző feladatokat olyan helyszíneken végzik, amelyek az adott tevékenység számára a legjobb környezetet nyújtják. E megfontolások alapján kerülhetett például üzleti szolgáltató központ Budapestre, ezért működtetnek hajózási-logisztikai szakértői központot Skandináviában és New York-ban, vagy hálózati számítástechnikai kutatóközpontot Franciaországban. Mivel a vállalat jelentős erőforrásokat csoportosít a nagy növekedési lehetőségeket mutató piacokra, fontos szerepet szánnak Magyarországnak is az IBM globálisan integrált hálózatában. Ez most éppen abban nyilvánul meg, hogy az ISSC részleg nyelveket beszélő diplomásokat, főleg közgazdászokat és könyvelőket keres az üzleti szolgáltatások bővítéséhez.

A cég március elején jelentette be, hogy hétszáz új munkahelyet létesítenek Budapesten. A központ most tovább bővül, szélesíti tevékenységi körét, és a növekvő igények miatt újabb munkahelyek nyílnak. Christoph Dibon, az IBM ISSC vezetője kifejtette, hogy a Magyarországon rendelkezésre álló tudásra, a képzett munkatársakra, a kulturális háttérre, megfelelő gazdasági és politikai körülményekre építenek. Az ISSC folyamatosan bővíti tevékenységi körét és létszámát, jelenleg keretbe foglalja a beszerzési központ, humán-erőforrás központ, pénzügyi központ, számla-kifizetési központ és az ügyfélkapcsolati központ szervezeteit. A budapesti létszámnövelés mellett az IBM Székesfehérváron is bővíti informatikai háttérszolgáltatásokat kínáló központját, ahol informatikus szakembereket kívánnak alkalmazni.

Kult Balla István, Németh Róbert 2024. november. 30. 20:00

„Ez az első olyan lemezanyag, aminek az írása közben józan voltam” – Analog Balaton-interjú

„A leszaromság is abból jöhet, hogy csináljuk, amit szeretünk, és nem kell magunkat megerőltetni” – írja le a nemrég Repedés című albummal jelentkező Analog Balaton a hozzáállásukat a világhoz. Szomorú-e a mai popzene? Milyen volt a tagok – Zsuffa Aba és Vörös Ákos – híres Kinizsi utcai albérlete? Miben más józanul dalokat írni, mint a korábbi gyakorlat? Interjú.