Nem maradhatnak a boltok kirakatában alkoholreklámok iskolák és kórházak kétszáz méteres körzetében.
Változtat a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól szóló 2008. évi XLVIII. törvényen a kormány – derül ki a legfrissebb, csütörtökön megjelent Magyar Közlönyből. A törvénymódosítás egy sor helyen megtiltja az alkoholos italok reklámozását, elsősorban a gyermek védelme érdekében.
Tilos lesz így alkoholtartalmú ital reklámját közzétenni:
- sajtótermék első borítójának külső oldalán, illetve internetes újságok nyitóoldalán,
- színházban és moziban 20 óra előtt,
- gyermek-, illetve fiatalkorúak számára készült műsorszámok előtt és után közvetlenül, illetve a műsorszám alatt,
- egyértelműen játék céljára szánt termékeken és azok csomagolásán,
- valamint köznevelési és egészségügyi intézményekben, illetve ezeknek a bejáratától számított kétszáz méteres körzetben. Utóbbiba beleértendők mind a köztéri plakátok, mind az üzletek kirakatai, vagy a közterületről látható helyek.
A módosítás továbbá kiegészíti a 2008-as törvényt azzal, hogy „tilos az olyan gyermek-, illetve fiatalkorúaknak szóló reklám, amely árut vagy annak használatát, igénybevételét életet, egészséget vagy testi épséget sértő vagy veszélyeztető módon mutat be.”
A törvénymódosítás egy csomagban érkezett a gyermekek védelmében az internetes pornográf tartalmak elérhetőségét korlátozó törvénymódosítással és egyes elektronikus kereskedelmi szolgáltatások korlátozásával. Utóbbi például egy olyan szabályozást hoz, mely szerint a Magyarországon letelepedett internetszolgáltatóknak kötelessége lesz olyan szolgáltatás nyújtania az előfizetőinek, ami elérhetetlenné teszi a kiskorúak felhasználókra ártalmas oldalakat. Mindezt ingyenesen kell biztosítania a felhasználók felé és tájékoztatást kell nyújtania erről a technikai megoldásról. A kiskorú felhasználókra tekintettel létrehoznak majd egy listát a kifejezetten pornográf tartalmakat bemutató honlapokról, hogy egyértelmű legyen, milyen oldalakat kell kiszűrni.