Fónagy János szerint arra törekednek, hogy a lakosságot minél kisebb zajterhelés érje.
Jámbor András országgyűlési képviselő még szeptemberben írásban érdeklődött arról, hogy a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér utasforgalmának tervezett bővítése milyen mértékű további zajterheléssel jár, és hogyan tervezik azt kezelni. A kérdés címzettje Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter volt, de végül Fónagy János miniszterhelyettes válaszolt.
Mint írta: amikor kialakították a fel- és leszállási eljárásokat, figyelembe vették, hogy a lakott területek lehetőség szerinti elkerülésével és a folyamatos emelkedés biztosításával csökkentsék a lakossági érintettséget és a károsanyag-kibocsátást. Hozzátette: a zajmonitorrendszer által mért légi közlekedési zajterhelést a légügyi hatóság folyamatosan ellenőrzi.
„Tekintettel arra, hogy az említett kerületekben [Józsefváros és Ferencváros – a szerző] nincs zajhatárérték-túllépés, illetve a Budapest feletti repülési eljárások kialakításánál a forgalom biztonságos lebonyolítása mellett a lakossági érintettség minimalizálását vették figyelembe, jelenleg nem indokolt azonnali zajcsökkentő intézkedés végrehajtása. A kormány a repülőtér új üzemeltetőjével együttműködve arra törekszik, hogy a helyi lakosságot minél kisebb zajterhelés érje” – zárta válaszát Fónagy János.
A 444 még júliusban írt arról, hogy Zuglóban nagyon magas a zajszennyezettség – a reptér szerint a széljárás, az orosz–ukrán háború, a foci-Eb és a nyári menetrend okozta a szokásosnál durvább hangzavart.