A legnagyobb hiány a készségtantárgyakat érinti.
A 2023-as kompetenciamérésben részt vevő iskolák 77 százaléka jelzett hiányt valamilyen szakos pedagógusból – írja Facebook-bejegyzésében Tóth Endre momentumos képviselő, aki a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatósághoz fordult az adatok kikérésével, miután sem a Belügyminisztérium, sem pedig a Klebelsberg Központ nem válaszolt érdemben a kérdéseire.
Az adatokból kiderül, hogy az iskolaigazgatók bevallása szerint, főleg a készségtárgyakat (testnevelés, rajz, ének) érinti a hiány, ezen a területen az iskolák 35 százaléka küzd a hiányukkal.
Emellett jelentős a hiány természettudományos tárgyakat (32%), matematikát (30%) és informatikát (30%) oktató pedagógusokból is. Sok iskolában hiányoznak tanítók is (29%), illetve az iskolák egynegyedében nincs elég idegennyelv-tanár és gyógypedagógus sem. A legkevesebb hiányzó a humán tárgyak (magyar, történelem) esetében van, ezen a szakterületen „mindössze” az iskolák 12%-ban nincs elég pedagógus – közölte Tóth.