Ebben segít a miniszterelnök lánya szerint a luxusturizmus és a BDPST, férje “piaci alapokon működő cégcsoportja”.
Az MCC Feszten tartott beszélgetésen Orbán Ráhel a BDPST csoport kreatív igazgatójaként és a BDPST Koncept ügyvezetőjeként beszélgetett Zsidai Zoltán Roy-jal, a Zsidai Group tulajdonosával és a Magyar Éttermi szövetség elnökével, valamint Kovács Balázzsal, a Danubius Hotels vezérigazgatójával.
Arra a kérdésre, miképp lehetne Budapest és az ország turizmusát jobban felpörgetni, hiszen a környező Prága, Varsó vagy Horvátország összevetésében bőven van tér a fejlődésre, Kovács Balázs úgy válaszolt, hogy a magyar turizmus összességében nincs rossz állapotban, a vendégszámot tekintve jól állunk, de az igazi kérdés az a jövedelmezőség, hiszen egy olyan energia-, nyersanyag- és elő munkaerő igényes iparágról beszélünk, amelyet nagymértékben sújt az infláció.
Orbán Ráhel ezután arról beszélt, hogy kifejezetten szerencsés helyzetben vannak férje, Tiborcz István cégével, a BDPST-vel, hiszen friss, fiatal szereplőként nem évtizedes, évszázados szokásokat kell megváltoztatniuk, hanem fejleszthetnek az új igényeket szem előtt tartva. Ilyen például a wellnessrészleg a városi szállodákban, vagy azok a hatalmas lakosztályok, ahol rendezvényeket tudnak tartani, akár cégek is.
Ezután a résztvevők beszélgettek az infláció hatásáról is. Ez a miniszterelnök lánya szerint “nem csak a magyar piacot érintette, elképesztő infláció van Európa szerte, Párizs, London, Róma, a klasszikus európai tengerparti desztinációk nem csak a magyarok számára nehezen elérhetők. Az olaszok egyszerűen kiszorultak a saját tengerpartjaikról. Emellett az átrendeződés mellett nem szabad elmennünk. Igenis van a jól költő, klasszikus értelemben vett polgári közeg, aki keresi a kultúrát és eddig aki Párizsba vagy Rómába utazott a hosszú hétvégére, de miért ne jöhetne Budapestre?” Hiszen a magyar főváros is majdnem olyan jó, mint Párizs, London vagy Róma – zárta a gondolatait Orbán.
Előkerült a luxusturisták kérdése is. Zsidai szerint száz buliturista költésével egyenlő harminc kulturális, vagy öt luxusturista költése, így ezt a réteget is meg kell célozni, ezzel pedig növelhető a bevétel.
A beszélgetés során Orbán Ráhel beszélt arról is, hogy a külföldieket elsősorban Budapestre, illetve nagyobb városokba érdemes csábítani, a Balaton ebből a szempontból maradjon a magyaroké.
Szóba került a ferihegyi repteret üzemeltető cég megvásárlása is, illetve, hogy mit vár ettől a szakma. Orbán Ráhel erre elsőre azt mondta, hogy “mindent”, majd hozzátette, természetesen vannak rövid és hosszú távú célok, elvárások – hogy ezek pontosan mik, az nem derült ki.
Előkerült a közösségi média és annak hatása is. Megtudhattuk, hogy nyaralása során Orbán Ráhel is TikTokon tájékozódik arról, hogy egy-egy helyszínen milyen éttermet, kávézót érdemes kipróbálni. Elmondása szerint nem csak influencerek, hanem mindennapi emberek segítik egymást a platformon ezen a téren. Hogy ez vajon Budapest esetében is így van-e, és ha igen, miért kellett drága pénzen egy adag influencert idehozni, hogy aztán a miniszterelnök lányának érdekeltségébe tartozó éttermekben, szállodákban pózoljanak, az nem derült ki, annak ellenére, hogy azért szóba került az influencer-trip. Erről a témáról végül annyit mondtak, hogy van egy szegmens, amelyikhez ezen keresztül lehet szólni, az pedig már a marketingesek dolga, hogy milyen eszközöket alkalmaznak.
A beszélgetésen szó esett arról is, hogy érdemes lenne koordinálni a turizmust. Jelenleg ugyanis nincs egy központi eseménynaptár, aminek segítségével koordinálni lehetnek a piac különböző szereplőit. A miniszterelnök lánya külön példaként hozta fel a Forma 1-et, ami óriási lehetőség Budapest számára, “hiszen nézzük meg például Monacót, hogy ott mi van egy-egy futam alkalmával” – mondta Orbán. Ehhez a gondolathoz csatlakozott Kovács Balázs, aki szerint nem szerencsés például, hogy idén Ed Sheeran és a Forma-1, tavaly pedig a Sziget és az atlétikai világbajnokság csúszott össze, hiszen ezek egyedül is képesek elég turistát vonzani. Utóbbi példánál elmondta, hogy természetesen a Sziget csúszott volna, illetve elismerte azt is, hogy Ed Sheeran megszerzése nem olyan egyszerű, tehát inkább csússzon össze, mint ne jöjjön létre az esemény.