Négymilliárd forintos programmal adnák vissza a Nagykörút régi nagyszerűségét, jelentette be Karácsony Gergely és több kerületi polgármester. "Klímaadaptív közterület", vállalkozásfejlesztés, akadálymentesített zebrák a tervek között.
Négymilliárd forintból újítanák meg a Nagykörutat azok a kerületek, amiken átmegy, valamint beszáll a finanszírozásba és szervezésbe a Fővárosi Önkormányzat is – derült ki Karácsony Gergely, Baranyi Krisztina, Niedermüller Péter, Pikó András és Soproni Tamás közös, csütörtöki tájékoztatóján. Karácsony arról beszélt, hogy ezt a pénzt részben a főváros rendelkezésére álló uniós forrásokból, részint a főváros és a kerületek kasszájából teremtenék elő. Niedermüller Péter, a VII. kerület vezetője szerint a Nagykörút megújításáról a polgármesterek már egy megállapodást alá is írtak a fővárossal.
Karácsony azt mondta, a Nagykörút Budapest egyik büszkesége volt, azonban az utóbbi évtizedekben régi fénye megkopott, csiricsárévá vált, így vissza akarják adni régi nagyszerűségét úgy, hogy közben felkészítik a várost a 21. századra, „a klímaváltozásból fakadó kihívásokra”. A főpolgármester kiemelte, alapvetően „klímaadaptív közterületeket” szeretnének létrehozni.
Karácsony hozzátette, hogy indítani fognak egy vállalkozásfejlesztési programot is. Erről bővebben viszont már Soproni Tamás, Terézváros polgármestere beszélt. Ő azt mondta, a Nagykörúton ugyan „van helye a vendéglátóiparnak, a gyrosozóknak, sőt, még a pénzváltóknak is”, azonban nyitni szeretnének a kulturális intézmények és civil szervezetek, valamint a vállalkozások felé is. A polgármester szerint akár adókedvezményekkel, akár más típusú támogatással arra fogják megpróbálni ösztönözni a nagykörúti ingatlanok tulajdonosait, hogy ne csupán kocsmáknak adják ki üzlethelységeket, hanem másoknak is.
Azt pedig már Baranyi Krisztina, Ferencváros polgármestere mondta, hogy olyan koncepcióban gondolkodnak, amelyben
felszámolják a körúton lévő, ideiglenes biciklisávokat, ezek helyére pedig állandó, „végleges” bringasávok érkeznének.
Azt mondta, olyan biciklisávokat szeretnének, amelyek egyaránt garantálják a biciklisek és a gyalogosok biztonságát is. A gyalogosok biztonsága érdekében olyan zebrákat is létre akarnak hozni, illetve megújítani, amelyek akadálymentesítettek. Baranyi szerint azonban a Nagykörút megújítása hosszú folyamat lesz: akár egy évet is elvihet maga a tervezési fázis is.
Január eleje óta ha visszafogottan is, de Karácsony Gergely elindította kampányát. Sorra járja a kerületeket, kihelyezett kabinetüléseket tart és a kerületi polgármestereket maga mellé sorakoztatva sorolja, sorolják fel az utóbbi évek sikeres beruházásait, valamint jövőbeli terveiket. Beszéltek korábban például a Római-part, illetve Újpest árvízvédelméről is, a csütörtöki tájékoztatót is egy ilyen kihelyezett kabinetülés után tartották.
A főpolgármester kampányrajtjába azonban jelentősen belerondított, hogy ezeknél a témáknál jóval erősebben jelent meg a közbeszédben a tömegközlekedés kérdése akár a BKK félrekommunikált járatritkítása, akár a Budapest-bérlet körüli felhajtás miatt. Erről itt írtunk bővebben:
Ennél rosszabb kampánynyitást nehezen képzelhetett volna magának Karácsony Gergely
Pár hónappal az önkormányzati választás előtt egymást érik az olyan fővárosi közlekedési ügyek és botrányok, amelyekben éppen Karácsony Gergely főpolgármester lehetséges kihívója, Vitézy Dávid tud avatott szakértőként fellépni. A tömegközlekedési járatritkítás témájában pedig senki által ki nem kényszerített bénázást láthatunk a fővárostól és a BKK-tól, amit betetőzött egy pulykahasonlat.