A MÁV ígérete szerint a jövő év elejére mindkét vágányon újra 140-nel lehet majd suhanni.
Szombaton befejeződik a felújítás, így vasárnaptól ismét két vágányon járnak a vonatok az 1-es, győri vasúti fővonal Biatorbágy és Szárliget közötti szakaszán – közölte a MÁV Zrt.
A felújítás előtti megszokott menetrend tér vissza, mind a személyvonatok (pl. S10, S12, G10), mind a soproni IC-k és a szombathelyi (Savaria, Mura, Dráva) InterCityk teljes útvonalukon közlekedhetnek. A Railjetek esetében is megszűnik a bécsi átszállási kényszer a Salzburg, München felé továbbutazók számára.
A MÁV azt írta, hogy a 29 kilométer hosszú, kétvágányú pálya felújítása a vállalt határidőre készülnek el. A munkálatok előkészítésében és az átépítésben több mint 1100 ember vett részt. Ők a három hónap során napi 24 órában, két műszakban dolgoztak és 120 kilométernyi sínszál alatti csaknem százezer betonaljat, azok alatt pedig több mint százezer tonna zúzott követ cseréltek az ágyazatban. A felújítás háromhetes teljes kizárással járó időszakában az összes olyan munkát – például a vízátvezetést vagy az altalajjavítást – végezték el, amelyhez mind a két vágányon szüneteltetni kellett a közlekedést.
Az utómunkálatokat tavasszal végzik majd el a felújított szakaszon, ami már az időjárási viszonyokhoz való hozzáigazítást jelenti, például vágány- és váltószabályozásokat, ágyazatpótlást, sínfeszültség-feloldást, valamint a felsővezeték feszességének beállítását. Ez nem jár majd kényelmetlenséggel az utasoknak – ígérte a vasúttársaság.
A bal vágányon várhatóan az év végéig, a jobb vágányon pedig a jövő év elejére válik biztosítottá az eredeti, óránkénti 140 kilométeres sebesség. Addig a személyvonatok 5-6 perccel, a távolsági vonatok 8-10 perccel hosszabb menetidővel közlekednek – olvasható a közleményben.
Döntött a MÁV: nem hozzák vissza a leállított mellékvonalakra a vonatokat, sőt, kevesebb pótlóbusz lesz
Közzétette a MÁV, hogy a december 10-től hatályos új menetrendben mi lesz azokkal a mellékvonalakkal, ahol a vonatokat a nyáron buszra cserélték le.