A szövetség bizakodik, a tavalyi egyeztetés is jól sikerült a kormánnyal.
A Magyar Reklámszövetség javaslata szerint szükséges lenne egy évvel meghosszabbítani a reklámadó felfüggesztését, áll a szövetség keddi tájékoztatásában. A felfüggesztés eredetileg 2024 január 1-jéig szólt volna, a javaslat 2025 január 1-jéig hosszabbítana.
Közleményükben azt írják, Gulyás János elnök és a miniszterelnök kabinetfőnöke, Rogán Antal között zajló egyeztetések biztatók, hiszen a kabinet fontolgatja a reklámadó felfüggesztési időszakának kiterjesztését újabb 1 évvel.
A szervezet levelet írt a miniszterelnöknek, a Miniszterelnöki Kabinetirodával folytatott egyeztetések során azt hangsúlyozták, hogy a reklám- és médiaipari vállalkozások szeretnének továbbra is tisztességesen hozzájárulni a különböző adók megfizetésével a jövő évi magyar költségvetéshez, de a szakmai szereplők változatlan és egyhangú véleménye szerint a reklámadó visszavezetése éppen a várt gazdasági növekedés ellen hatna.
A reklámipar a gazdaság multiplikátoraként bizonyítottan a gazdaságot erősíti, terhelése a reklámadóval kontraproduktívan hat a gazdasági stabilizációra, a gazdasági fejlődésre, a GDP-re, teszi hozzá a szövetség. Hatástanulmányuk szerint minden reklámra elköltött 1 forint 10 forinttal növeli a magyar gazdaság teljesítményét.
A tavalyi egyeztetések sikeresen zajlottak, a szövetség reméli, hogy idén is hasonló eredménye lesz a tárgyalásoknak.