A cél, hogy 2050-ben ne legyenek halálos közúti balesetek Budapesten.
Éjjel-nappal működő traffipaxok elhelyezése legalább 100 helyszínen, a 30-as zónával vagy lakó-pihenő övezetekkel védett lakóterületek kiterjedésének megduplázása, alacsonyabb sebességhatárok a belvárosban, zebramegújítási program, intézményi együttműködés és lakossági szemléletformálás – foglalja össze a Facebookon Karácsony Gergely főpolgármester a Közlekedésbiztonsági Stratégia rövid távú javaslatait.
A stratégia célja az Európai Unió vonatkozó irányelveivel összhangban, hogy 2030-ig megfelezze, 2050-ig pedig nullára csökkentse a halálos közúti balesetek számát Budapesten.
A BKK a Közlekedésbiztonsági Stratégia szövegét a kerületi önkormányzatokkal történt egyeztetések és szakmai fórumok alapján készítette el. Az elmúlt hetekben megkezdődött már a stratégia megvitatása releváns civil és szakmai szervezetekkel is. A végleges javaslatról a Fővárosi Közgyűlés dönthet.
Ezt megelőzően azonban a BKK nyilvános vitára bocsátotta a dokumentumot, amely itt érhető el.