Ennek ellenére azt ígéri a miniszter, hogy mindent megadnak majd "a nemzet fővárosának" is.
Lázár János szerint fontos, hogy Magyarországon „ne minden út Budapestre vezessen, ne Budapest központú legyen a fejlesztés”. Erről az építési és beruházási miniszter csütörtökön Debrecenben, a hajdú-bihari kereskedelmi és iparkamara gazdasági fórumán beszélt az MTI szerint. Ez volt az első alkalom, hogy Lázár a közlekedést érintő terveit ismertette, mióta a megszüntetett Technológiai és Ipari Minisztériumtól az ő tárcájához került a terület.
A miniszter ennek ellenére azt ígéri, hogy vele Budapest is jól jár, mert a nemzet fővárosának mindent megadnak majd, de szerinte ez nem jelentheti azt, hogy a vidék ne fejlődjön.
Arról is beszélt, hogy ha valakinek több mint egy órát kell utaznia a munkahelyére, előbb-utóbb közelebb is költözik ahhoz, ez pedig a kisebb települések elnéptelenedéséhez vezet. Ezért prioritásnak nevezte az állam kezelésében lévő 32 ezer kilométer alsóbb rendű útvonal korszerűsítését, a 174 járásközpont elérhetőbbé tételét és a mobilitás biztosítását. Prioritást élvező konkrét fejlesztési tervekként az alábbiak merültek fel a beszédében:
- Budapest–Belgrád vasútvonal építése,
- a V0-s déli körvasút,
- a teljes HÉV-rendszer megújítása,
- a Budapest–Kolozsvár közötti gyorsvasút.
Összevont közlekedési megyebérletek bevezetését szorgalmazta Lázár. Szerinte amíg Budapesten és agglomerációjában havi 9500 forintos bérlettel 40-45 ezer járatot lehet igénybe venni, addig ugyanennyi pénz például Hajdú-Biharban tíz kilométer megtételére elég.
Lázár János az MTI szerint Palkovics László munkáját is méltatta gazdasági fórumon. Arról beszélt, hogy Palkovics minisztersége idején átalakult a magyar ipar, a közlekedés, és sokat tett Debrecen fejlesztéséért is.