Karácsony Gergely szerint indokolt lenne a Déli Körvasút építésének a felülvizsgálata is.
Budapestet elkerülő új vasúti teherforgalom vonal előkészítését kezdeményezzük a kormánynál – közölte Karácsony Gergely főpolgármester a Facebookon.
A poszt szerint László Imrének, Újbuda polgármesterének javaslatára kezdeményezi a Fővárosi Közgyűlés, hogy induljon el a Budapestet elkerülő, úgynevezett V0 vasútvonal megvalósításának előkészítése. „A cél, hogy kitereljük a városból a rendkívül nagy zaj- és rezgésterheléssel járó nemzetközi tranzit teherforgalmat” – írja Karácsony.
A V0 vasúti körgyűrű egy már több évtizedes projekt és a vasúti teherszállítás egyik legnagyobb problmájára lehetne gyógyír. Jelenleg a hálózat szűk keresztmetszeti pontja Budapest, az ország kelet-nyugati irányú átszelése lényegében lehetetlen a főváros, és különösen a Déli Összekötő vasúti híd érintése nélkül. A városban a vonatoknak le kell lassítaniuk, és osztozniuk kell a pályákon a személyvonatokkal, lényegében csak azok kötött menetrendjének lyukaiba lehet a tehervonatokat besuvasztani.
Ugrásra kész lesz Mészáros Lőrinc, ha elstartol a V0 vasúti körgyűrű építése
A fővárost elkerülő vasútvonalra valóban szükség van, ellentétben a Budapest-Belgrád vonallal, amelynek építésében a felcsúti milliárdos érdekelt. Az biztos, hogy időben nem ütközhetne a két gigantikus beruházás, vagyis Mészáros építési kapacitásai mindkettőre elegendők lehetnének.
Egy másik kezdeményezést is bejelentett a főpolgármester, azt kérik, vizsgálják felül, hogy a Ferencvárost és Kelenföldet összekötő vasútvonal kapacitásbővítése, azaz a Déli Körvasút kiépítése továbbra is indokolt-e és a kormány által előirányzott célokkal arányos beavatkozást jelent-e a sűrűn lakott városi térségben.
Mészárosék 337 milliárdból korszerűsítik a vasúti közlekedést Budapest déli részén
Így is ők adták a legolcsóbb ajánlatot.