A BKK volt vezetője a hajléktalant keresetlen szavak kíséretében leszállító villamosvezető ügye nyomán azt írta a közösségi oldalára: közös érdek, hogy a közösségi együttélés alapvető szabályai a tömegközlekedési járműveken is érvényesüljenek.
Megszólalt a Facebookon Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) vezérigazgatója arról, hogy kifogásolható hangnemben zavart le a szerelvényről a 19-es villamos vezetője két hajléktalant. Az ügy vasárnap pattant ki, miután megjelent egy videó az esetről.
Videóra vették, ahogy egy villamosvezető leszállítja a hajléktalanokat
Az ügyben a videó alapján már vizsgálatot indított a BKV.
Vitézy – aki korábban a budapesti tömegközlekedést üzemeltető BKK vezetője volt – ennek nyomán írta le véleményét az esetről: szerinte az, hogy mindenkinek legyen otthona és fedél a feje fölött, alapvető emberi szükséglet és jog. Úgy gondolja, a hajléktalanság alapvetően szociális probléma és nem rendészeti. Ugyanakkor szerinte a tömegközlekedés nem melegedő, nem hajléktalanszálló.
Azt is hozzátette, hogy közös érdek az, hogy a közösségi együttélés alapvető szabályai a tömegközlekedési járműveken is érvényesüljenek.
Ennek része az is, hogy messziről bűzlő, a környezetüket beszennyező utasok ugyanúgy ne utazzanak, ahogy hangoskodó, hangosan zenét hallgató, másokat zaklató vagy erőszakos utasok se
– írja.
Vitézy Dávid szerint az a mindennapos probléma, hogy a közvetlen erőszaktól vagy más retorzióktól félve a tömegközlekedési dolgozók szemet hunynak a már említett problémák fölött, mint sem az, hogy a járművezetők vagy jegyellenőrök aránytalanul szigorúan lépnének fel.
A stílusról is megemlékezett, úgy véli „ilyen helyzetben nagyon vékony a határozott és a fölényeskedő stílus közötti határvonal, de általánosságban leginkább köszönetet érdemelnek azok a dolgozók, akik próbálják az utazási szabályokban szereplő rendet betartatni a tömegközlekedési járműveken” – olvasható a posztban.