Itthon hvg.hu 2022. február. 03. 19:47

Mégsem tartóztattak le három újabb embert a Schadl-ügyben

A korábban letartóztatottaknak bűnügyi felügyeletet rendelt el a nyomozási bíró, de az ügyészség sikeresen fellebbezett.

A Völner-botrány
Friss cikkek a témában

A sajtóban szerdán megjelent hírekkel ellentétben nem újabb három embert tartóztattak el a Schadl-ügyben – derült ki a bíróság válaszából, amit az ATV-nek küldtek.

"Ez a három személy, akinek a letartóztatásáról döntött most másodfokon a fővárosi törvényszék korábban letartóztatásban voltak és időközben nyomozási bíró úgy döntött, hogy nem hosszabbítja meg a letartóztatásukat, hanem helyette bűnügyi felügyeletét rendeli el ennek a három személynek" – írták a csatornának. Az ügyészség azonban sikeresen fellebbezett, így az említett három személy a napokban ismét letartóztatásba került.

A Magyar Bírósági Végrehajtói Kar elnökének nevével fémjelzett ügyben „előnyért hivatali kötelességét megszegve elkövetett hivatali vesztegetés elfogadásának bűntette és más bűncselekmények” miatt folyik nyomozás. Az ügy érintettje Völner Pár, a Fidesz országgyűlési képviselője, illetve azóta lemondott államtitkára, akit ugyanígy súlyos korrupciógyanús ügyletekkel gyanúsítottak meg, illetve konkrétan azzal, hogy rendszeresen fogadott el milliós nagyságrendű összegeket a végrehajtói kar elnökétől.

Az ATV-vel az ügyészség azt közölte most, hogy Völner Pál továbbra is szabadlábon védekezhet.

Megkerestük a Fővárosi Törvényszéket kérdéseinkkel az üggyel kapcsolatban, amint válaszolnak, cikkünket frissítjük.

A Schadl–Völner-ügy egyéb részleteiről alább olvashat:

A Völner-botrány

Kövesse a cikksorozatot a hvg.hu-n!

Hirdetés
Zhvg hvg.hu 2024. november. 27. 16:00

zCast: Az akkugyárhatalom, ahol a hatóságok és a gyárak együtt állnak szemben a helyi polgárokkal

Megpróbáltuk sok nézőpontból körbejárni az akkugyárhatalommá válás meglévő – és várható – kockázatait és előnyeit, amihez Éltető Andrea közgazdász volt segítségünkre. Hány gyár épült és épülhet még? Mikortól válhat a lakossági energia- és vízigény kárára az víz- és energiazabáló iparág? Mennyire piszkosak a tiszta közlekedéshez szükséges gyárak? Vajon tudnánk jobban csinálni, mint ahogy most megy, és egyáltalán megéri ez az egész? Gyere velünk, és megtudhatod.