Itthon hvg.hu 2021. december. 11. 10:42

Lázár János: Március 15. után nem késhet többet a tram-train

A politikus különféle ígéreteket tett a Szegedet Hódmezővásárhellyel összekötő vasút-villamos gyorsításáról, az ingyenes kerékpárszállításról, a kutyás közlekedésről, de beszélt a magyar irigységről is.

Videóüzenetben válaszolt Lázár János a november végén átadott, rögtön leállásokkal és késésekkel indult, Szegedet Hódmezővásárhellyel összekötő tram-train, azaz városon belül villamosként, a városok között pedig vonatként közlekedő járművet érintő javaslatokra és kritikákra.

Lázár a menetidő rövidítéséről azt mondta: a járművek elvileg képesek a 100 km/h-s sebességre a vasúti pályán, így januártól „megpróbálják” majd így működtetni, de most csak a 80 km/h-s sebességre van engedély. Gyorsítani ugyanakkor úgy is lehet szerinte, hogy kevesebb megállóhelyen áll majd meg a vonat városon belül: Lázár elmondta, ő annak a pártján áll, hogy Szegeden ritkítsák a megállókat, de ezt „részben” meg kell beszélni az utasokkal és a MÁV-val. „20 perc a menetidő Szeged városában, ami nagyon sok” – mondta.

Lázár válaszolt az utasok késéseket érintő kérdéseire: mint mondta, türelmet és elnézést kell kérnie, de ez még csak a próbaüzem. Mint elmondta, januártól csúcsidőben 20, egyébként 30 percenként követik majd egymást a vonatok, „március 15-től pedig semmiféle hiba nem következhet be”.

Nagy élmény kis problémákkal: kipróbáltuk a Szegedet Hódmezővásárhellyel összekötő tram-traint

Kedden délelőtt a Szeged pályaudvaron vártuk, hogy befusson az utastájékoztató táblán is folyamatosan ígért tram-train. Egy óra várakozást követően egy netes keresés után derült ki, hogy ez mostanában nem fog megtörténni. Kipróbáltuk a Szeged és Hódmezővásárhely belvárosait összekötő járművet, amely megállóinak listája ugyan már a második napon borult, de azért tényleg nagy élmény utazni rajta.

A jármű kerekesszékkel való használatáról Lázár azt mondta, „sajnos alkalmazkodni kell” ahhoz, hogy csak a magyar szabványú kerekesszékekkel lehet használni a vonatot, és a megállók kialakításától függ, hogy hol lehet rá így felszállni.

A fideszes politikus beszélt arról is, hogy a tramtraint lehet kerékpárral használni, sokan tesznek is így, ő pedig „kezdeményezni fogja a kormányzatnál”, hogy a kerékpárszállítás legyen ingyenes, ahogy azt is szeretné, ha az élőállat-szállításában is „rugalmas” lenne a viteldíj, ha nem is lenne ingyenes, hogy a kutyások is „vihessék a házi barátjukat” a Szeged–Hódmezővásárhely viszonylaton.

Lázár kijelentette,

tipikusan felütötte a fejét a magyar irigység,

ez a magyarázat arra, hogy többen azt kérdezik, miért pont Szeged és Hódmezővásárhely között valósult meg ez a típusú közlekedés, de Lázár szerint „az egész országnak jó”, hogy ez a két város így tud együttműködni, ráadásul ez a viszonylat szerinte a vasút-villamos próbája, amely alapján majd le lehet vonni a következtetéseket, ő mindenesetre támogatni fog minden bővítést. Lázár végül emlékeztetett mindenkit, aki netán elfelejtette volna, hogy „az álomból valóságot” Orbán Viktor kormánya csinált a tram-trainnel.

Hirdetés
Kult Köves Gábor 2024. december. 29. 20:00

Dobó Kata amerikai filmje és Andy Vajna vikingjei is az élmezőnyben – Hollywood legnagyobb bukásai

Hollywood legnagyobb bukásai közt van olyan film, amely öt rendezőt fogyasztott el, köztük Coppolát is. És olyan is, amelynek zsiráf szereplője rálépett a saját péniszére. Börtönbe küldött rendező, reciklált díszlet, elhízott rabszolgalány és egy elképesztő szexjelenet – Tim Robey, a Telegraph filmes újságírója Box Office Poison című könyvében mesél a legendás bukások hátteréről. A szerzővel beszélgettünk.