Stratégiai partnerséget kötött egymással az BKK és az Országos Mentőszolgálat, hogy megtanítsák az utasokat, hogyan tudnak életet menteni előbbi járatain. Platákokon, interneten terjesztik majd ehhez a tippeket.
Egy évben közel ezerszer kell mentőt hívni a BKK járataihoz, naponta 2-3 esetben szorul orvosi ellátásra utas – derül ki abból a közleményből, amelyben a fővárosi közösségi közlekedést szervező cég és a vele ez ügyben novemberben stratégiai partnerséget kötő Országos Mentőszolgálat ad tippeket ahhoz, hogy az utasok miként reagáljanak, ha valaki rosszul lesz valamelyik járaton:
- Azonnal értesítsd a járművezetőt.
- Hívj segítséget a 112-es hívószámon vagy az ÉletMentő applikáción keresztül.
- Nyújts elsősegélyt, és ha van a közelben félautomata defibrillátor, szükség esetén merd használni a mentők kiérkezéséig!
Ezeken felül javasolják az Életmentő és a SzívCity applikációk letöltését is, amik megkönnyítik és felgyorsítják a segélynyújtás folyamatát.
Lényeges, hogy az utasok merjenek segíteni egymáson, akár a félautomata defibrillátor használatától se tartsanak, vészhelyzetben csak kövessék a „hangosan beszélő” készülék utasításait, hiszen baj esetén minden perc számít
– írta a BKK, amely szerint már az együttműködés része volt az is, hogy a járművezetők és a forgalomirányító diszpécserek kiírhatják a járművek kijelzőire a Mentőre vár feliratot, amivel nemcsak a mentők munkáját segítik, de az arra járók figyelmét is felhívják a vészhelyzetre.
A vészhelyzet esetén javasolt teendőket, a segélynyújtás fázisait a BKK és az OMSZ a járatokon és a megállókban elhelyezett plakátokon, illetve a társaságok közösségi média felületein mutatják be – írták.