Az ellenzék miniszterelnök-jelöltje bemutatta Magyarország új erejét.
Új szlogennel osztotta meg Márki-Zay Péter az ellenzéki miniszterelnök-jelölti előválasztás eredményét: Magyarország új ereje!
A Mindenki Magyarországa Mozgalom jelöltje eddig a Csak felfelé! szlogennel kampányolt, igaz a posztjában ez is megjelent a hashtagek között.
Márki-Zay Péter meggyőzően, 56,7 százalékkal nyerte az ellenzéki előválasztást vasárnap este, Dobrev Klára nem tudta megismételni az első fordulós sikerét.
A hódmezővásárhelyi polgármester az eredmény kihirdetése után arról beszélt, hogy „ellenzéket is váltottunk”, erre utalhat az új szlogen.
Az értelmezéssel nem volt egyedül: Hann Endre, a Medián ügyvezető igazgatója a Facebook-oldalán azt írta, „Márki-Zay sikere nemcsak azt jelenti, hogy jelentős választói tömegeknek elege van az eddigi politikacsinálókból, az „elmúltharmincévből”, hogy a többségük nem kér a revanspolitikából, vagy hogy nagyobb szerepet szánnának a civileknek – a legfontosabb tanulság és egyben esély, hogy a mögé álló erők betölthetik a régóta kiüresedett politikai közepet. Márki-Zay Péteré lehet az Új Közép.”
Sötét ló, politikai fenomén, elképesztő idegek - próbálják megfejteni Márki-Zay titkát
Miért mondja el annyiszor Márki-Zay Péter, hogy hétgyermekes, keresztény, konzervatív politikus? Milyen fogásokkal operál még? Mit látnak benne a választók, hogyan tudott ekkorát nyerni? Ezekre a kérdésekre adunk választ elemzésünkben Márki-Zay Péterről, a közös ellenzéki miniszterelnök-jelöltről, akinek személye és személyisége meghatározza a következő fél évet.