A fideszes Koncz Zsófia tavalyi kampánya idején csak a Facebookon több mint ötmillió forintot költött.
Nem talált szabálytalanságot az Állami Számvevőszék a fideszes Koncz Zsófia tavalyi kampányában, pedig csak a Facebookon több pénzt költött el hirdetésekre, mint amennyit összesen lehetett volna – derült ki az RTL Híradó kedd esti riportjából.
Emiatt több szervezet, köztük a K-Monitor is közérdekű bejelentést is tett a hatóságnak. Az Állami Számvevőszék szerint ők csak azt ellenőrizhetik, amivel a jelöltek elszámolnak, ráadásul a közösségi médiában megjelenő hirdetések nem számítanak politikai hirdetésnek.
A törvény szerint egy jelölt összesen 5 millió forintot költhetne, Koncz Zsófia viszont a választás előtt csak a Facebookon 5,6 milliót fizetett ki hirdetésekre.
Az ÁSZ azt állította, már tavaly jelezték, hogy változtatni kellene a szabályokon, de a testület szerint erre egyetlen párt, illetve a témával foglalkozó civil szervezet sem reagált.