A reklámügynökségek és a média is várják a korhatárbesorolási irányelveket, de egyelőre teljes a csend.
Bár a homofóbtörvény már él, továbbra sem tudja senki, hogyan is kellene megfelelni annak, vagy alkalmazni azt: a Magyar Narancs cikke szerint a reklámügynökségeknek komoly károkat okoz, a médiában öncenzúrához vezet, az illetékes szervek pedig nem tudnak mit mondani róla.
A törvény egyes műsorkategóriákat egy-egy mondattal írja körül, és rögzíti, hogy a jog alkalmazásának, vagyis a korhatárbesorolásnak a részletes szempontjait a Médiatanács teszi közzé. A vonatkozó 25 oldalas dokumentum az NMHH honlapján elérhető, ez alapján végzik a televíziók a besorolásokat.
AZ NMHH arra viszont nem válaszolt, hogy ez az ajánlás megfelel-e a törvénymódosítás után is a médiatörvénynek, ugyanis az ajánlásban nemhogy a homoszexualitás megjelenítésének tiltásáról nincs szó, de nem is szerepel benne sehol a homoszexuális, meleg és azonos nemű kifejezés. Az eddigi szempontok szerint egy meleg/leszbikus csók vagy erotikus jelenet ugyanabba a kategóriába esik korhatárbesorolási szempontból, mint egy heteroszexuális.
Az NMHH elmondta, még vizsgálják, érinti-e a jogszabályváltozás ajánlásukat, de azt nem árulták el, mikorra várható erről döntés. Az újság másodszor is megkérdezte július végén, hogy áll ez a vizsgálat, hiszen a törvény már hetek óta hatályos volt, de türelmet kértek.
Tehát jelenleg a televíziókak úgy kell megoldania a műsoraik korhatárbesorolását, hogy nincs érvényes ajánlás a Médiahatóság részéről, ahogy a Miniszterelnöki Kabinetirodáhot tartozó Filmiroda besorolási elvei is ismeretlenek a törvény miatt. Az újság kereste a Miniszterelnöki Kabinetirodát is, de nem válaszoltak.