Közel másfél millió forintjába kerül a BKK-nak, hogy kiiktassa a vásárlásra szolgáló gombot.
Még április 1-jén állt le a 100E reptéri busz közlekedése a koronavírus-járvány miatt. A BKK a leállást eredetileg csak rövid időre tervezte, ezért továbbra is lehetett elővételben jegyet váltani a járatra. A BKK közleménye szerint az elmúlt fél évben több, mint 15 ezren vásároltak Repülőtéri vonaljegyet.
Szintén elérhetőek voltak a járvány alatt az el nem indított BKK hajókra vonatkozó termékek is az automatákból. A vállalat közlése szerint áprilistól szeptember végéig tartó szezonban összesen 78 felnőtt és 37 gyermek jegyet adott el a társaság 46.948 forint értékben.
A felesleges vásárlások megelőzése miatt lépéseket eszközölt a vállalat, a Mobiljegy applikációból azonnal törölte a Repülőtéri és a hajós terméket, és a szolgáltató segítségével módosította az automaták szoftverét, így már nem érhető el a Repülőtéri és a hajó jegy a gépekben.
Ezen túl a következő időszakban több lesz a 100E járat közlekedésével kapcsolatos tájékoztató, az összes jegyautomata képernyőjén megjelenik a repülőtéri járat leállításáról szóló információ, a fel nem használt Repülőtéri és hajó vonaljegyek árát pedig továbbra is díjmentesen visszatérítik a BKK ügyfélközpontjaiban.
A BKK közleményében többször is megköszönte a Közlekedő Tömeg Egyesületnek, hogy felhívták a figyelmet a problémára.
A vállalat közölte, hogy kivizsgálták az esetet, és a hibás döntésekben résztvevő munkatársakat figyelmeztették, és elbocsátásra is sor került a mulasztás miatt.
A Budapesti Közlekedési Központ úgy döntött, hogy a fel nem használt vonaljegyek eladásából származó 14 millió forint bevételt jótékony célra fordítja az év végéig.
A BKK felvette a kapcsolatot az automatákat üzemeltető T-Systemsszel, ugyanis a vállalat a jelenleg működő jegyértékesítő automaták 2013-ban megkötött szerződése szerint nem rendelkezik megfelelő szintű, közvetlen hozzáféréssel az automatákat irányító rendszerhez.
A szolgáltató a hét évvel ezelőtt kötött egyezmény alapján 1,4 millió forintos árajánlatot adott a gombok kiiktatására, így a Repülőtéri és a hajó jegy vásárlására szolgáló funkciók deaktiválásáért 2,8 millió forintot fizet a BKK, a gombok visszaállítása várhatóan hasonló költséget emészthet fel, közölte a vállalat.