Az Indamedia társtulajdonosa nem aggódik a statisztikák miatt. Az Index, mondta, előbb-utóbb "visszapattan a top szereplők szintjére".
Számít az olvasottság visszaesésére, de nem aggódik hosszú távon a statisztikák miatt Ziegler Gábor, az Indamedia társtulajdonosa, aki minderről a Kreatívnak beszélt. (Az Indamedia az Index hirdetési felületeit értékesíti; a másik tulajdonosa a TV2 elnöke, Vaszily Miklós.)
Ziegler megosztotta, hogy idén több kiadványnál is komoly előrelépést terveztek. "Az elmúlt hetekben felpörgettük az ezzel kapcsolatos munkát, és végül a tervezettnél lényegesen többet fogunk fektetni idén az összes kiadványunkba" – mondta.
Ebből a szempontból az Indamedia-kiadványok a jelenlegi helyzet haszonélvezői lesznek. Ugyanakkor ezek a törekvések nem befolyásolják azt, hogy az Index a legfontosabb kiadvány, amit az Indamedia képvisel".
Ziegler Gábor korábban az Index.hu Zrt. igazgatótanácsában is benne volt, de onnan távozott. Ezt azzal indokolta, hogy a felelőssége és a lehetőségei nem álltak arányban,
több gazdasági kérdésben más utat látott ideálisnak, mint amit az Index bejár.
"Amikor az általam ideálisnak gondolt és a valós gazdálkodás között túl nagy lett az eltérés, akkor úgy éreztem, én ezért nem szeretnék a jövőben igazgatósági tagként felelősséget vállalni" – fogalmazott a Kreatív kérdésére.
A szerkesztőség tömeges felmondásával a lap olvasottsága látványosan visszaesett, amit piac Ziegler szerint nem szokott szeretni. Ugyanakkor a teljesítések rendben mennek a hirdetők felé, és ha itt problémák jelentkeznek, akkor ezekre megoldásokat tudnak kínálni. Úgy látja azonban, hogy a helyzet megoldása inkább az Indexen áll.
Ahogy a hirdetők, úgy mi is egy erős Indexben vagyunk érdekeltek"
– mondta.
A látogatottság visszaesése egyébként szerinte normális, sőt, a „jelenlegi helyzetben ez sokkal jobb teljesítmény a reálisan elvárhatónál. Az a várakozásom, hogy részben a hatalmas HR-átalakítás miatt, kisebb részben pedig szezonális okokból a következő hónapban az olvasottság további csökkenése várható, ami ezt követően rendeződik és visszapattan a top szereplők szintjére".
A július hirdetési szempontból egy kifejezetten gyenge időszak szerinte, így "van idő az Indexnél rendezni a sorokat, stabilizálni a látogatottságot". "Ez nem feltétlenül azt jelenti, hogy olyan domináns piacvezető lesz az Index olvasottsági szempontból ősszel is, mint a tavaszi Covid-időszakban, de erős látogatottság mellett a sorok rendezése közben is a hírpiac megkerülhetetlen szereplője lesz" – mondta.
A Gerényi-ügyről azt mondta, a titoktartás miatt nem beszélhet róla, de minden részlet megtalálható az április másodikai igazgatósági jegyzőkönyvben. Köztük a felkérés okai és körülményei is. Erről egyébként azt mondta, hogy ha rajta múlna hozzájárulna a titkosítás feloldásához.
Ziegler szerint az Indamediának létszámbeli vagy konkrét személyi kérése nem volt az Index tekintetében. "Az Index az elmúlt hetekben a kialakult cash-flow helyzet miatt anyagi segítséget kért az Indamediától, aminek biztosításához az Indamedia oldaláról az volt a kérés, hogy az Index teremtse meg a cashflow pozitív működés feltételeit 4-5 hónapon belül. Erre mutasson be egy megalapozott elképzelést és azt kezdje el megvalósítani. A sarokszámok ismeretében százalékos arányban volt javaslatunk arra, hogy milyen mértékű bértömeg-csökkenéssel lenne kezelhető a helyzet, de a pontos javaslatot az Index operatív vezetésének kellett volna letenni az asztalra" – mondta.