Itthon hvg.hu 2020. július. 30. 08:00

Indexes rovatvezető: Nem Bodolaival volt a fő baj

Jenei Miklós szerint a portál működési modellje évek óta egy időzített bomba volt, amely most robbant fel.

Index-botrány
Friss cikkek a témában

Interjút adott a Klubrádiónak Jenei Miklós, az Index gazdasági rovatának vezetője. Szerinte kifelé úgy jelenik meg, mintha Dull Szabolcs és Bodolai László szemben állna egymással, de nekik valójában nem a portált is tulajdonló alapítvány elnökével volt az alapvető problémájuk.

A tömeges felmondás egyik okát a főszerkesztő, Dull Szabolcs menesztése váltotta ki, de a lépésnek más okai is voltak. Jenei szerint a szerkesztőségnek megalakulása óta alapelve volt, hogy senki nem szólhat bele abba, mit írnak, miről írnak és kik a munkatársaik. Ha viszont

valaki kívülről áttöri ezt a pajzsot, amelyet a szerkesztőség eddig tartani tudott, akkor a függetlenségük vállalhatatlan mértékben sérül.

Szerinte Gerényi Gábor korábbi Index-alapítónak, az Azonnali.hu társtulajdonosának volt egy tanácsadóként megfogalmazott terve, akit ezután, Erdélyi Zsolttal együtt az Index vezetésének „fejére ültették”: nem felkérték őket, hanem rájuk kényszerítette ezt a helyzetet az Indamedia, amely körbeveszi és pénzügyileg kontrollálja a portált.

Mi az a hvg360?

Radar360 című animációs híradónk stílusában foglaljuk össze, hogy mire számíthatnak előfizetőink a hvg360-on.

A kérdésre, hogy a márciusban érkezett „Fidesz-közeli médiavégrehajtó”, Vaszily Miklós milyen befolyással volt az Index.hu-ra, Jenei azt mondta: „ez nehéz és komplex helyzet”. Jenei szerint maga a portál az újságírókból és néhány számítógépből áll, de annak felületeit már az Indamedia adja el – így rajta múlt, mennyi reklámot adnak el, és abból mennyi jut vissza a szerkesztőséghez.

Ez kódoltan már korábban is veszélyeztette az Indexet, de eddig nem volt olyan beavatkozási kísérlet, amely ellen kiálltak volna. Ez évek óta időzített bomba volt, amely most robbant fel – mondta a rovatvezető.

Hirdetés
Zhvg hvg.hu 2024. november. 27. 16:00

zCast: Az akkugyárhatalom, ahol a hatóságok és a gyárak együtt állnak szemben a helyi polgárokkal

Megpróbáltuk sok nézőpontból körbejárni az akkugyárhatalommá válás meglévő – és várható – kockázatait és előnyeit, amihez Éltető Andrea közgazdász volt segítségünkre. Hány gyár épült és épülhet még? Mikortól válhat a lakossági energia- és vízigény kárára az víz- és energiazabáló iparág? Mennyire piszkosak a tiszta közlekedéshez szükséges gyárak? Vajon tudnánk jobban csinálni, mint ahogy most megy, és egyáltalán megéri ez az egész? Gyere velünk, és megtudhatod.