Itthon hvg.hu 2020. június. 09. 10:25

Mégsem lesznek fizetősek a fonyódi strandok

A koronavírus-járvány apropóján elvont pénzek miatt augusztusra komoly likviditási gondjai lehetnek az önkormányzatnak, ilyen körülmények között kellene kigazdálkodniuk tízmilliókat a két érintett strand fenntartására.

Nem lesz fizetős két újabb fonyódi strand, ugyanis a korábbi fejlesztésére forrást biztosító Kisfaludy2030 Turisztikai Fejlesztő Nonprofit Zrt. nem járult hozzá a fizetős beléptetéshez – írta meg a Sonline.hu. Pontosabban, ezt csak azzal a feltétellel tette volna lehetővé a Magyar Turisztikai Ügynökség alá tartozó cég, ha a pályázat áfatartalmát, 40 millió forintot visszafizeti az önkormányzat. Ezt azonban nem vállalták.

A korábbi tervet Hidvégi József polgármester azzal indokolta, hogy a kormány a koronavírus-járvány apropóján a legfőbb bevételi forrásokat elvonta az önkormányzatoktól. Fonyód nem számolhat a gépjárműadóval, idegenforgalmi adóval és a parkolásért sem fizettek egész tavasszal a városba érkezők. A város a helyzetben jóval szerényebb iparűzésiadó-bevétellel is kalkulál az idén.

Hidvégi korábban a Sonline.hu-nak úgy nyilatkozott: az idegenforgalmi adó elvonása 90 milliós lyukat ütött a költségvetésen, az évi 180 millió forintos ipar­űzési adó helyett pedig csak 100 millió forintra számíthatnak. 275 millió adóforintnak kellene befolynia egy félévben, de jelenleg a helyi adóbefizetésekből még 200 millió forint sem került a városkasszába. Ilyen körülmények között kellene kigazdálkodniuk tízmilliókat a két érintett strand fenntartására.

Korábban Hidvégi azt nyilatkozta, augusztusra komoly likviditási gondjai lehetnek az önkormányzatnak. Ezt elkerülendő, a kormány a bevételeiktől megfosztott önkormányzatoknak 200 milliárdos hitelkeretet formájában az eladósodást is lehetővé teszi, ezt Gulyás Gergely jelentette be, múlt héten.

Hirdetés
hvg360 Dobszay János 2025. április. 17. 19:30

Új biciklis forradalom Magyarországon: az e-bringák megnyitották az utat az idősebbek előtt

Sorra dőltek meg az elmúlt években a biciklis rekordok Magyarországon: egyre többen és egyre többet kerekeznek, legyen szó munkába járásról vagy szabadidős programról. Az elektromos bringák terjedésével már az életkor sem (akkora) akadály, ami a kerékpárhasználók korösszetételén is meglátszik. Budapesten egyszerre van „autósüldözés” és elégtelen infrastruktúra, közben az a cél, hogy a következő öt évben robbanásszerűen növekedjen a biciklivel járók aránya.