A miniszter nem lát semmilyen körülményt, ami akadályozná a Nemzeti alaptanterv és a kerettantervek bevezetését.
Az emberi erőforrások minisztere szerint "szeptemberre minden elkészül", és a következő tanévben bevezetik a megújult Nemzeti alaptantervet (NAT), illetve kerettanterveket (ket) az iskolákban. Kásler Miklós erről a Kossuth rádióban beszélt kedd reggel.
A tárcavezető azt mondta,
a tankönyvek készen lesznek, a tankönyvek kiadása és forgalmazása "biztosítható", és "semmilyen körülményt" nem lát, ami akadályozná a következő tanévben a NAT és a ketek bevezetését.
Kásler azt is hozzátette, hogy a tantervek rendkívül hosszú megbeszéléssorozat után, konszenzus alapján jöttek létre, figyelembe véve az első változatra érkezett körülbelül ezer észrevételt. Szerinte ennek eredményeként olyan alap- és kerettantervek jöttek létre, amelyek minden magyar gyermek számára ugyanazt az alapvető ismeretanyagot közvetítik, függetlenül a gyerekek szociális és földrajzi helyzetétől. Az új tanterv
értékorientált, korszerű módszerekre és eszközökre támaszkodik, gyermekközpontú, emellett hazafias szemléletű.
A miniszter szerint "soha nem tudjuk elérni, hogy mindenki elégedett legyen, de ez a tanterv a jelenlegi adottságok alapján készült, és lényeges továbblépést jelent az előző tantervhez képest". Azt is hozzátette, hogy Magyarországon mintegy háromezer középiskola van, és összesen hét iskolából tiltakoztak a NAT bevezetése ellen, illetve néhány egyetemi oktató csatlakozott hozzájuk.
A tiltakozók aránya tehát "csekély", egy százalék alatti.
Kásler elmondta, a tantervek 19 tantárgyról szólnak, mégis szinte kizárólag a magyar irodalom, illetve esetenként a történelem kerül a viták és a támadások középpontjába. A miniszter szerint azonban ezek "nem érdemi észrevételek", hanem "politikai megfontolások". Meglátása szerint ez "nem szerencsés dolog, különösen nem, ha ebbe bevonják a középiskolásokat is".
A NAT módosított változata ellen számos szakmai szervezet, szakszervezet, határon inneni és túli pedagógusképző intézmények tiltakoztak, kifejezte ellenérzését az MTA Irodalom- és Kultúratudományi Bizottsága, a Szépírók Társasága, A Fiatal Írók Szövetsége, a Széchényi Akadémia, petíció indult a bevezetése ellen, továbbá pedagógusok tucatjai emelték fel szavuk önállan is, illetve több iskola is tantestülete is jelezte, hogy a NAT-tal gondok vannak.