Itthon hvg.hu 2020. január. 16. 17:19

Rájött a MÁV, hogy rossz ötlet 12 órás műszakban dolgoztatni a mozdonyvezetőket

Nem akar a vasúttársaság több olyan esetet, hogy a vonat nem megy tovább, mert lejár a mozdonyvezető munkaideje.

A MÁV-Start Zrt. haladéktalanul felülvizsgálja a mozdonyvezetők 12 órás műszakjait – közölte a cég sajtóközleményében.

A bejelentés közvetlen előzménye az, hogy szerda reggel a Vác és Budapest között közlekedő S70-es vonat Rákospalota-Újpest állomáson megállt, és nem ment tovább, mert a mozdonyvezetőnek útközben lejárt a munkaideje. Hasonló eset történt meg tavaly decemberben is, de akkor legalább egy állomáson állt meg a vonat, nem úgy, mint 2018-ban, amikor egy Intercity mozdonyvezetőjének a puszta közepén járt le a műszakja, így az előtt állította meg a vonatot, hogy beért volna Füzesabonyba.

A vasúttársaság most azt írta: a szakemberek „megkezdték a szolgálatok felülvizsgálatát és áttervezték azokat, amelyek hasonló problémákat okozhatnának, kizárólag vonatkésések esetén. Ennek eredményeképpen

a jövőben a vasúttársaságnál a szolgálati beosztások elkészítésekor hangsúlyosan törekednek majd arra, hogy a szolgálati idő 12 óránál rövidebb legyen, így hasonló esetek ne fordulhassanak elő”.

Hirdetés
hvg360 Tiszai Balázs 2024. december. 02. 15:00

Orosz olajból készült termékek az EU-ban: napokon belül lejárhat a szankció alóli felmentés, piacot veszthet a Mol

Tilos az unión belül orosz olajból finomított áruval kereskedni, kivéve, ha a Mol szlovák leánycége vagy, és Csehországnak adsz el. Ennek a felmentésnek viszont december ötödikén vége, hacsak meg nem hosszabbítják. Mennek már a tárgyalások, de már a felállás sem világos: Szlovákia és a Mol nagyon akarja az újabb egyévnyi mentességet, Csehország viszont hallgat.