Nem akar a vasúttársaság több olyan esetet, hogy a vonat nem megy tovább, mert lejár a mozdonyvezető munkaideje.
A MÁV-Start Zrt. haladéktalanul felülvizsgálja a mozdonyvezetők 12 órás műszakjait – közölte a cég sajtóközleményében.
A bejelentés közvetlen előzménye az, hogy szerda reggel a Vác és Budapest között közlekedő S70-es vonat Rákospalota-Újpest állomáson megállt, és nem ment tovább, mert a mozdonyvezetőnek útközben lejárt a munkaideje. Hasonló eset történt meg tavaly decemberben is, de akkor legalább egy állomáson állt meg a vonat, nem úgy, mint 2018-ban, amikor egy Intercity mozdonyvezetőjének a puszta közepén járt le a műszakja, így az előtt állította meg a vonatot, hogy beért volna Füzesabonyba.
A vasúttársaság most azt írta: a szakemberek „megkezdték a szolgálatok felülvizsgálatát és áttervezték azokat, amelyek hasonló problémákat okozhatnának, kizárólag vonatkésések esetén. Ennek eredményeképpen
a jövőben a vasúttársaságnál a szolgálati beosztások elkészítésekor hangsúlyosan törekednek majd arra, hogy a szolgálati idő 12 óránál rövidebb legyen, így hasonló esetek ne fordulhassanak elő”.