Egy MSZP-s képviselő érdeklődött arról, merre jártak az Airbusok és a Dassault-k.
Még decemberben írt az Átlátszó a nemrég beszerzett, elvileg katonai szállító-, illetve futárgépként szolgáló, gyakorlatilag inkább kormánytagokat furikázgató összesen négy repülő útvonalairól, s azok szerintük például Dubajban, Las Vegasban, Máltán vagy Panamában is jártak. Harangozó Tamás szocialista országgyűlési képviselő ezért írásbeli kérdéssel fordult Benkő Tibor honvédelmi miniszterhez; arra volt kíváncsi, hogy mikor, hol járt tavaly a légierő négy gépe, és előfordult-e, hogy magánutazásra is igénybe vették őket.
Benkő válasza is megérkezett a minap, de sok köszönet nem volt benne: leszögezte, hogy minden a hatályos jogszabályoknak megfelelően történt, egyébként pedig a katonai szállításokra vonatkozó információk egy 2011-es törvény értelmében a keletkezésüktől számítva harminc évig nem nyilvánosak. Természetesen honvédelmi és nemzetbiztonsági érdekből.
A tárcavezető ugyanakkor felhívta Harangozó figyelmét, hogy országgyűlési képviselőként betekinthet a keletkezett iratokba.
Megszereztük a listát, hova reptették a "nem kormánygépekkel" Orbánt, Pintért, Szijjártót
Nem hajlandó a Magyar Honvédség elárulni a részletes adatokat arról, hogy melyik állami vezetőt hova utaztatták a "nem kormánygép" repülőgépekkel, csak egy összesített listát adtak ki a hvg.hu-nak. A részletes költségekről ugyanígy titkolóznak, azt viszont megtudtuk, hogy a legolcsóbb út 1,2 millió forintba, míg a legdrágább 28,6 millióba került.