Egy hét alatt többszáz magyar turista maradt hoppon, a miniszterelnökség vizsgáltatja, átverték-e őket.
Fogyasztóvédelmi vizsgálatra utasította a Miniszterelnökség a Fővárosi Kormányhivatalt a külföldön rekedt többszáz magyar turista ügyében.
A Miniszterelnökség közlése szerint a Wizz Air légitársaság, valamint a Kartago Tours utazási iroda elmúlt napokban tapasztalt utastájékoztatási gyakorlatával kapcsolatban kezdeményeznek vizsgálatot.
A Wizz Air június 25-i London-Budapest járatán utazók több mint 24 órás késéssel indulhattak csak útnak, június 30-án pedig a Marosvásárhely-Budapest járaton történt "helytelen utastájékoztatás miatt" tartják szükségesnek a vizsgálatot az utasok megtévesztésével, illetve a velük szemben tanúsított magatartással kapcsolatban.
Szintén vizsgálat indul a Kartago Tours által szervezett tunéziai utazásokat érintően is, amelyek során 144 utas 16 és 26 órás reptéri várakozás után indulhatott csak útnak .
"Minden ilyen esetben szigorúan vizsgáljuk, hogy az utazási szolgáltatást nyújtók megfelelően tájékoztatták-e ügyfeleiket, illetve hogy minden jogszabályi kötelezettségüknek eleget tettek-e. Ismétlődő jogsértés esetén a lehető legszigorúbb büntetésre számíthatnak a fogyasztókat megkárosító társaságok" - olvasható a Miniszterelnökség közleményében