Itthon hvg.hu 2019. június. 27. 15:33

Orbán ultipartnere lehet a Corvinus elnöke

Anthony Radev kerül az egyetem elnöki székébe.

Csütörtökön jelenti be Hernádi Zsolt, a Mol elnök-vezérigazgatója és a Budapesti Corvinus Egyetemet fenntartó alapítvány elnöke a Budapesti Corvinus Egyetem dolgozóinak és diákjainak, hogy Anthony Radev lehet az egyetem elnöke. Az információról először a 168 Óra írt.

Az Index egy korábbi portréjában megírták, hogy Radev ultizik Orbánnal, jó barátja Csányinak, és neki sírta el bánatát Bernd Storck. Idézünk a portrécikkből:

Rejtőzködő ember. Pedig alighanem a kelet-közép-európai régió legtapasztaltabb felső vezetői tanácsadója. Sajátos karakter, hiszen egyszerre volt egy globális tanácsadó cég nagy tudású, helyi irányítója és közben egy intenzív társadalmi életet élő, szivarozó, whiskyző, vadászó „partiarc”.

Radev a Molhoz köthető SEED nevű üzleti magániskolát vezeti, bent ül a Mol Nyrt. igazgatóságában, illetve a Magyar Labdarúgó-szövetség elnökségében is.

Az Országgyűlés április 1-jén fogadta el a fenntartó alapítvány létrehozásáról és a kapcsolódó vagyonátadásról szóló törvényt, ennek értelmében az egyetem vagyona átkerül az alapítványhoz, de főépületét megtarthatja az intézmény. A Maecenas Universitatis Corvini Alapítvány cégbírósági bejegyzése májusban történt meg, ezzel az Innovációs és Technológiai Minisztérium közleménye szerint minden jogi feltétel adottá vált, hogy július 1-től az alapítvány legyen a felsőoktatási intézmény fenntartója. A bejegyzést Palkovics László innovációs és technológiai miniszter kezdeményezte.

Beszámoltunk arról is, hogy a Mol nem csak pénzt ad a Corvinust fenntartó új alapítványba, de ennek kuratóriumát is a társaság elnök-vezérigazgatója fogja vezetni.

Korábban megírtuk, hogy már a Corvinus professzorai is kiállnak az Akadémia mellett, a nyilvánosság előtt tiltakoznak a kutatóintézetek átszervezése ellen.

Hirdetés
hvg360 Sztojcsev Iván 2025. január. 13. 06:30

Kiszámoltuk, melyik volt az ország legproblémásabb vasútvonala 2024-ben

Annyira megsokasodtak a bajok a győri vasútvonalon a felújítás után, hogy a második helyre jött fel, de a legtöbb gondot összeszedő magyar vonal így is ugyanaz lett, mint amely öt éve minden évben. A csúcskésést az a vonat hozta össze, amely Budapestről kilenc és fél óra alatt ért el Ausztriába, de a listánkból az is kiderül, hogy a havazás vagy épp a nyári hőség mennyire viselte meg a vasutat. Ahogy az is, van-e egyáltalán olyan vonal, ahol tökéletes volt a szolgáltatás.