Tarlós István az e-jegy-botrány miatt menesztette az eddigi vezetőt, Dabóczi Kálmánt.
Nemesdy Ervin közlekedési építőmérnököt, mérnök-közgazdászt választotta meg a Fővárosi Közgyűlés a BKK új vezérigazgatójának. A Közgyűlésen az egyik szocialista képviselő, Szaniszló Sándor felvetette, szerencsésebb lett volna pályázat útján kiválasztani az új vezetőt, miután Tarlósnak "kétszer nem volt szerencséje a BKK vezetőkkel".
Tarlós azzal vágott vissza, hogy az MSZP sem volt sokkal sikeresebb a BKV-vezetők kiválasztásánál. A jobbikos Tokody Marcell javaslatára röviden meghallgaták Nemesdyt, aki arról beszélt, októberig elkészíti a javaslatot arról, hogyan működhetne hatékonyabban a fővárosi tömegközlekedés, az üzemeltetési feladatokat egyben kell-e tartani a fejlesztési projektekkel vagy sem.
Bár Tarlós azt mondta, ha újra megválasztják, megszünteti a BKK-t, Nemesdy szerint nem a BKK "beszántására", hanem annak reorganizációjra kérte fel Tarlós.
Azokra a kritikákra, hogy ő ne lenne ismert a fővárosi képviselők előtt, azt mondta, 12 éve dolgozik a fővárosnak, a Budapesti Városüzemeltetési Holding vezérigazgató-helyetteseként a szolgáltató vállalatokkal foglalkozott. Az pedig szerinte teljesen természetes, hogy egy e-jegyrendszer szintű ügy miatt Tarlós kezdeményezte az előző vezető, Dabóczi Kálmán leváltását.
A Közgyűlés 22 igen szavazattal váltotta le Dabóczi Kálmánt – 6 tartózkodás mellett –, az új vezetőt 18 képviselő szavazta meg. Dabóczi munkaviszonyát február 27-i dátummal szüntették meg, a felmondási idő most csütörtökön kezdődik.
Nemesdy Vitézy Dávid alatt volt már a BKK igazgatóságának a tagja is. Az Index korábban azt írta, Vitézy leváltása után is őt szerette volna Tarlós a BKK élére, ám akkor Dabóczi lett azt utód, Nemesdy pedig Tarlós vezető tanácsadója lett. Tarlós a hvg.hu-nak adott interjúban arról beszélt, hosszú távú tervei vannak Nemesdyvel.
A 67 éves új vezető az önéletrajza szerint 1992–98 között a Betonútépítő Nemzetközi Rt.-nél a controlling tevékenységét irányította, 1998-tól 2004-ig a Pannonplast Rt.-nél vezette a controlling területet. Az útépítés területén szerzett főleg tapasztalatokat, a Betonútépítőt követően a Gyurcsány-kormány alatt autópályát építő Viadom Zrt. gazdasági igazgatója volt, azután pedig a Vegyépszer Zrt. controlling igazgatója lett. Mindkét cég csődbe ment.