A Fidesz harmadjára nyert kétharmaddal április 8-án.
Az Átlátszó oknyomozó portál két adatigényléssel (egyik itt, másik itt) megszerezte a február elejétől április 8-ig megrendelt állami hirdetések dokumentációját a Miniszterelnöki Kabinetirodától. A Rogán Antal vezette tárca csak pénzért adta oda az adatokat (egyenként 13 200 forint, összesen 26 400 forint).
Az összesített adatok szerint február 1. és április 8. között, vagyis a választási kampány finisében a kormány összesen nettó 6,9 milliárd forintot költött hirdetésekre. Ez az összeg főként az alábbi nagy kampányokból tevődött össze:
- eredménykommunikáció (2018. 02. 01. – 03. 12.): 3 milliárd forint
- március 15-e (2018. 03. 01. – 03. 15.): 469,5 millió forint
- téli rezsicsökkentés (2018. 03. 23. – 04. 08.): 1 milliárd forint
- ENSZ (2018. 03. 01-31.): 1,1 milliárd forint
- Stop migránsok (2018. 03. 26. – 04. 15.): 1,1 milliárd forint
Az Átlátszó megjegyzi: a korábbi reklámkampányokhoz képest több változás is látszik az adatokban. Egyrészt látványosan visszaszorult a közterületi hirdetések (óriásplakátok, citylightok) aránya, és nagyon megnőtt a tv-reklámok száma. Szerintük feltűnő az is, hogy egy médiacég, a Magno Studio Kft. jóval több pénzt kapott a hirdetésekből, mint eddig, a többiek pedig sokkal kevesebbet. A mostani közel 7 milliárd forintból 3,8 milliárd a Magno Studio Kft.-hez került.
Ez a cég kapta az eredménykommunikációs kampány második, bő 2,8 milliárd forintba kerülő részét, és a téli rezsicsökkentés reklámozásának első, 920 millió forintos részét is. A 2015 decemberében bejegyzett Magno Studio Kft. 2017-ben bukkant fel először a Miniszterelnöki Kabinetiroda reklámköltéseinek listáján. De dolgoztak a Bírósági Végrehajtó Karnak is.
Mészáros Lőrinc mamutméretű médiabirodalma most mindössze 589 milliót kapott, de az Andy Vajna és Habony Árpád köreihez köthető médiumok sem jártak jobban. A Vajna-féle Lapcom és Media Time Kft. (Rádió1) összesen 223 millió forintot, a Lokált és 888-at kiadó, Habony-tulajdonban lévő Modern Media Group Zrt. (MMG) pedig 91 millió forintot kapott most.
Az Origo 63, a Ripost 59, a Magyar Idők 58 millió forinthoz jutott hozzá, ez visszaesés az előzőekhez képest, a magát ellenzékinek valló ATV összesen 29 millió forintot kapott a választás előtti kampányokból. Ebből 5,6 milliót a március 15-ét reklámozó tv-spotokért, közel 23,5 milliót pedig a stopmigránsos hirdetésekért. A Puch László, korábbi MSZP-pénztárnok tulajdonában álló Népszavának 7,7 millió jutott, de csak a március 15-i hirdetések jelentek meg a nyomtatott lapban és online változatán.