Sok bosszúságot tartogat még a budapesti közlekedés, amíg eljutunk az elektronikus jegyrendszerig.
Aki vásárolt már jegyet a BKK automatáiból, jó eséllyel szembesült azzal, hogy a hőpapírra nyomtatott információk egy idő után kifakulnak, sőt eltűnnek. Ugyanez megtörténhet a tömbjegy vagy az éves bérlet lapjaival is, hiszen azokat ugyanilyen technológiával nyomtatja a gép.
A Pénzcentrum egy december elején vásárolt, azóta pénztárcában tartott és igencsak megfakult jegy miatt kereste meg a BKK-t. A közlekedési vállalat sajtóosztálya azt közölte: a jegy nem alkalmas arra, hogy elfogadják az ellenőrök, azt ki kell cseréltetni.
A csere azonban csak akkor lehetséges az összes ügyfélközpontban, ha a jegyen látszik a sorszám és az hozzá tartozó adatok. Ha viszont az előlapi „datamátrixot” nem ismeri fel a pénztári rendszer, akkor csak a Rumbach Sebestyén utcai, a Széll Kálmán téri vagy a kelenföldi ügyfélközpontban cserélik ki – derül ki a válaszból.
A BKK azt is elmagyarázta, miért ilyen technikával állítják elő a jegyet: a korábbi előrenyomtatott papír könnyebben hamisítható volt, emiatt tértek át a festékmentes hőpapírra – írja a Pénzcentrum.