A Rákóczi tér és a Harminckettesek tere közt van gond a sínekkel.
A Járókelőknek még tavaly jelezték, hogy ezen a szakaszon indokolatlanul hangos a villamos, a szervezet pedig írt a BKV-nak, melyre azt a választ kapták, hogy tervezik a felújítást, de addig is, az adott szakaszon 25 km/h sebességre lassítják majd a járatokat.
"A napokban megérkezett az illetékes válasza, melyben azt írják, hogy elkészültek a kiviteli tervek a jelzett sínszakasz felújítására, a munkát - a forgalomkorlátozási lehetőségek figyelembevételével és a közbeszerzési eljárás sikeres lefolytatása esetén - 2018 folyamán tervezik elvégezni. A zajhatás csökkentése, valamint az állagmegóvás érdekében szakterületük kezdeményezte, hogy a felújításig az adott szakaszon a villamosok csökkentett sebességgel közlekedjenek" - idézi az Index a Járókelők üzenetét.
A volt BKK-vezető is megszólalt az ügyben, Vitézy Dávid a Facebookra posztolt - több pontban kritizálja a közlekedési cég reakcióját. Ezeket írta:
- A közbeszerzési eljárások jócskán el tudnak, el is szoktak csúszni - egy olyan pályafelújítás, aminek még el sem indult a a beszerzése, legalább fél év távra van.
- Ráadásul hasonló okból már a Nagykörút más szakaszain, az Oktogon környéken is van sebességkorlátozás, a tavaly “felújított” nagypaneles pálya környezetében.
- Fél éven át emberek százezreinek munkába, iskolába jutását lelassítani a lehető legrosszabb döntés egy ilyen helyzetben. Ráadásul a Nagykörúton feszített, villamosbarát lámpaprogram működik (amit legutóbb 2017-ben tudtunk megvédeni), ha a villamos lelassul, nem néhány másodpercet veszít, hanem egy lámpát bukik - azaz egy teljes perccel nő a menetidő.
- Jól ismert a mechanizmus: a pályafelújításra szükség van és a BKV műszaki középrétege az ilyen sebességkorlátozásokkal valójában nyomást gyakorol a főnökeire és a politikusokra. Kisebb javítások és karbantartás helyett hagyják látványosan rohadni, hogy legyen rá egyszer egyben jelentős forrás, mert a kiszámítható karbantartáshoz szükséges finanszírozásban nem reménykednek.