Itthon hvg.hu 2018. január. 25. 21:24

Havasi: Orbán apjának cégei soha nem indultak állami vagy uniós pályázaton

Állami építkezésen dolgozik alvállalkozóként a miniszterelnök apjának cége a Direkt36 által kiperelt iratok szerint, pedig Orbán Viktor korábban azt hangoztatta: fontosnak tartja, hogy családtagjai ne vegyenek részt állami beruházásokon.

A nyilvánosságra hozott iratok szerint a dél-balatoni vasútvonal felújításánál Mészáros Lőrinc felcsúti polgármester cége az egyik fővállalkozó, és Orbán apjának cége majdnem 300 millió forintért dolgozik.

A papírokat a Társaság a Szabadságjogokért segítségével perelték ki. Az adatok szerint az összesen 72,4 milliárd forintba kerülő dél-balatoni vasútfelújításon 2017 októberéig 134 alvállalkozó dolgozott, ők összesen 21,6 milliárd forint kifizetésére lettek jogosultak. Közülük a Nehéz Kő Kft. a 18. legmagasabb összeget kapja, összesen 298 millió forintot.

A beruházást az eredetileg tervezettnél 16,9 milliárd forinttal drágábban végzik el.

A legnagyobb összeget, 2,64 milliárd forintot a felcsúti polgármester tulajdonában álló Mészáros és Mészáros Kft.-nek fizették ki. Mészáros Lőrinc testvérének, Mészáros Jánosnak a cége, a Híd Tám Kft. 1,67 milliárd forintot kapott.

A miniszterelnök sajtófőnöke szerint Orbán Viktor édesapja 35 éve ad el követ mindenkinek, aki vásárlóként jelentkezik, a vásárlók között soha nem tett és nem is tehet különbséget. Cégei soha nem indultak állami vagy uniós pályázaton – közölte írásban Havasi Bertalan az RTL Híradóval.

A DK az EU Csalás Elleni Hivatalához (OLAF) fordul az ügyben – jelentették be napközben.

 

Hirdetés
Zhvg hvg.hu 2024. november. 27. 16:00

zCast: Az akkugyárhatalom, ahol a hatóságok és a gyárak együtt állnak szemben a helyi polgárokkal

Megpróbáltuk sok nézőpontból körbejárni az akkugyárhatalommá válás meglévő – és várható – kockázatait és előnyeit, amihez Éltető Andrea közgazdász volt segítségünkre. Hány gyár épült és épülhet még? Mikortól válhat a lakossági energia- és vízigény kárára az víz- és energiazabáló iparág? Mennyire piszkosak a tiszta közlekedéshez szükséges gyárak? Vajon tudnánk jobban csinálni, mint ahogy most megy, és egyáltalán megéri ez az egész? Gyere velünk, és megtudhatod.