Alig két éve indult el Habony–Ómolnár-féle kormányközeli bulvárlap, de az oldalt máris ellepték az állami hirdetések.
Egy, az Index birtokába jutott dokumentum szerint 2016-ban közel 600 millió forintért hirdetett a bulvároldalon az állam, erősen túlárazva, sokszor a piaci átlag többszöröséért. A lapnak sikerült megszereznie a Ripost hirdetési adatbázisát, amiben részletesen szerepel minden 2016 januárja és novembere között teljesített reklámköltés, és amiből kiderül: a Ripost reklámbevételeinek túlnyomó többsége, 97%-a állami cégek megbízásaiból származott. Ráadásul az ott elhelyezett állami költések mérete annak tudatában indokolatlanul nagy, hogy az oldal alapvetően nem számít piaci szinten értékes felületnek – írja az Index.
A legtöbb pénzt a Magyar Villamos Művek Zrt. költötte el tavaly a Ripostnál: a monopolhelyzetben lévő áramszolgáltató cég nagyszabású imázskampányba kezdett, de sokat költöttek a cég által gründolt kulturális rendezvények marketingjére is.
Az MVM mellett a kormány is elköltött a Miniszterelnöki Kabinetiroda által megrendelt kampányokra több mint 171 millió forintot – írja az Index. Ez a pénz több kisebb tételből jött össze, és a kampányköltések kisebbik részét „aktuális kormányzati intézkedések” reklámja teszi ki, illetve a migránsozós augusztus-szeptemberi népszavazási kampány keretein belül is hagyott a kormány kicsit több mint 100 millió forintot a lapnál. A lap által megszerzett dokumentumból kiderül, hogy a három legnagyobb reklámvásárló közé tartozik a szintén állami tulajdonú Szerencsejáték Zrt. is, ami több mint 161 millió forintot hagyott a lapnál 2016 novemberéig.